- جشنواره های دیدنی

فستیوال خرید استانبول

جشنواره خرید استانبول یک رویداد گردشگری سالیانه است که از سال 2011 میلادی آغاز به کار کرده است. دراین جشنواره با شکوه شهر استانبول به مهم­ترین مقصد گردشگری جهان در زمینه خرید، فرهنگ و سرگرمی تبدیل می­‌شود. در سال 1397 این جشنواره از تاریخ 18 خرداد تا 3 تیر ادامه خواهد داشت. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که دوست دارند در تور خود یک بخش ویژه را به گشت و گذار در مراکز خرید اختصاص دهند لازم است که حتما با جشنواره خرید استانبول آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه شوید تا در مورد این جاذبه گردشگری بی­‌نظیر شهر استانبول اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

در سال 2010 میلادی مسئولان وزارت فرهنگ، وزارت گردشگری، شهرداری استانبول و بخش خصوصی این شهر دست به یک ابتکار جالب در زمینه گردشگری زدند و سنگ بنای یکی از مهم­ترین و بزرگترین فستیوال‌های خرید جهان را در شهر استانبول به کار گذاشتند. با توجه به اینکه فصل بهار یکی از زیباترین فصول سال در شهر استانبول است و این شهر میزبان میلیون‌­ها گردشگر خارجی است، تصمیم گرفته شد تا از بهار سال 2011 میلادی مراکز خرید، مراکز فرهنگی و مجتمع­‌های تفریحی این شهر شرایطی را به وجود آورند تا گردشگران بین­‌المللی بتوانند با هزینه کمتری به این شهر سفر کنند، یک اقامت با کیفیت و ارزان قیمت داشته باشند و البته از برندهای مشهور جهانی و به خصوص ترک با تخفیف­‌های زیاد خرید کنند.

بهار سال 2011 میلادی و نخستین جشنواره خرید استانبول در حالی به پایان رسید که با استقبال بی‌نظیر گردشگران بین­‌المللی و داخلی شرکت‌کننده در جشنواره خرید استانبول همراه شده بود. از همان سال 2011 میلادی با توجه به تجربیات و موفقیت این جشنواره و استقبال جهانی که از آن به عمل آمده بود به صورت مستمر بر کیفیت این جشنواره، خدمات ارائه شده در این زمان و تخفیف­‌های ارائه شده افزوده شده است. به گونه­‌ای که در ظرف کمتر از 5 سال جشنواره خرید استانبول به بزرگترین جشنواره خرید بهاره جهان تبدیل شد و به عنوان یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد به گردشگران بین­‌المللی معرفی شد.

در طی جشنواره خرید استانبول هزینه بلیت بازدید از مراکز مهم گردشگری کمتر از دیگر ایام سال است. از مراکز خرید بزرگ و معتبر تا فروشگاه­‌های مختلفی که در سطح این شهر پراکنده هستند شاهد عرضه جدیدترین کالاهای روز جهانی خواهید بود که با تخفیف­‌های خیره‌کننده در معرض خرید مشتریان و گردشگران قرار داده شده‌­اند. علاوه بر این نباید از جش‌ن­های خیابانی شهر و همچنین کنسرت‌­هایی که در مدت این جشنواره برگزار می‌گردد غافل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید