- نمایش خانگی

فضای تعاملی بین ساترا و پلتفرم‌ها مثبت است

علی سرتیپی رییس هیات‌مدیره فیلم‌نت و مدیرعامل فیلمیران، در خصوص ارزیابی خود نسبت به رویکرد جدید ساترا در تعامل با پلتفرم‌ها گفت: تعاملی که پس از مجموعه‌های «کلیله و دمنه» و «آفتاب پرست» صورت گرفته، بسیار خوب بوده است؛ در حال حاضر به هیچ عنوان این حس که ساترا در تلاش برای سنگ‌اندازی در مسیر پلتفرم‌ها یا تعطیلی آن‌ها است را نداریم.

سرتیپی گفت: ما اعتقاد داریم وجود نهاد تنظیم‌گر الزامی است و قبول داریم که باید خروجی را مورد بازبینی قرار دهیم؛ ازطرفی انتظار داریم که اعتماد بیشتری علی‌الخصوص به سه پلتفرم پر مخاطب کشور در حوزه نمایش خانگی شود. قطعا نگران کیفیت خروجی و سازگاری آن با ارزش‌های فرهنگی هستیم.

وی افزود: در خصوص نهاد تنظیم‌گر، نگاه ما قبلا این بود که وزارت ارشاد ممکن است احساس رقابت کمتری با پلتفرم‌ها داشته باشد و می‌تواند به‌عنوان تنظیم‌گر مطرح باشد، اما با توجه به رویکرد فعلی ساترا، در حال حاضر این حس برای ما وجود ندارد.

وی در مورد تسهیل فعالیت‌های سکوی پخش بیان کرد: به عقیده من ساترا، صدا و سیما و وزارت ارشاد می‌توانند با همکاری در زمینه‌های مختلف با پلتفرم‌ها، به تولیدات فاخر ایرانی کمک کنند تا حتی تولیدات پلتفرم‌ها به بازار‌های جهانی راه پیدا کنند.

مدیرمسئول پردیس سینمای کورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاد از عملکرد گذشته سامانه الماس پرداخت و گفت: نسبت به رویکرد پیشین ساترا انتقاد دارم و معتقدم سامانه الماس، سامانه ناکارآمدی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان 

دیدگاهتان را بنویسید