- اجتماعی, سلامت

قانون لاگوم و راز زندگی شاد و راحت مردم سوئد !

قانون لاگوم عبارت است از مجموعه توصیه هایی در فرهنگ سوئد که در سه بخش از زندگی هر فرد تاثیر گذار است: ۱. زندگی شخصی ۲. در خانواده و روابط و ۳. در جهانی بزرگتر! از این قانون به عنوان راز شادی در سوئد، شادترین مردم دنیا یاد می شود و با ایجاد تعادل، زندگی را لذت بخش تر می کند. 

قانون لاگوم چیست و چه فلسفه ای دارد؟

معنی و ترجمه لغت LAGOM به معنای احساس ثروتمندی است و منظور از ثروت تنها جنبه مادی قضیه نیست بلکه منظور احساس کامل بودن همه چیز در زندگی و عدم نقص و کمبود می باشد. در قانون لاگوم از مینیمالیست استفاده های زیادی می شود و با حذف موارد غیر ضروری و اضافه لذت بردن از موارد باقی مانده بیشتر می شود. همچنین طراحی و دکوراسیون محیط نیز تحت تاثیر مینیمالیست است و تعادل میان کار و زندگی حرف اول را میزند. جالب است بدانید مردم سوئد روزانه تنها شش ساعت کار می کنند اما بازدهی کاری آنها بیشتر از مردم سایر کشور هاست. 

 

قانون لاگوم در سوئد, قانون لاگوم چیست,کاربرد قانون لاگوم

سبک مینیمالیست با حذف اضافه ها تمرکز و لذت بردن از زندگی را افزایش می دهد

 

سبک زندگی در کنار امنیت، سلامت و میزان درامد تاثیر بسیاری در احساس شادی و خوشبختی دارد. جالب است بدانید بر خلاف باور عموم که پول خوشبختی می آورد و طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا افزایش درامد به بیشتر از هفتاد هزار دلار در سال تاثیری در احساس شادی ندارد اما قانون لاگوم و سبک زندگی مردم سوئد در کنار رعایت موارد دیگر آن ها را به شاد ترین مردم دنیا تبدیل کرده است. بدین ترتیب هرکدام از ما نیز می توانیم با استفاده از مینیمالیست در سبک زندگی و سایر قوانین لاگوم کیفیت زندگی خود را افزایش داده و شاد تر شویم. 

 

تصور غلطی که از مینیمالیست وجود دارد هرچه کمتر بهتر است درحالی که سیستم لاگوم به وضوح به اهمیت تعادل اشاره کرده است؛ قانون لاگوم تاکید می کند که همه چیز در زندگی باید به اندازه باشد و کم یا زیاد بودن هرچیزی می تواند تاثیر منفی داشته باشد.

 

نحوه انجام قانون لاگوم, قانون لاگوم در دکوراسیون,کاربرد قانون لاگوم

قانون لاگوم با ایجاد تعادل و حذف اضافه ها افراد را به شادی نزدیک تر می کند

 

کاربرد قانون لاگوم یا LAGOM چیست؟

از این قانون در بخش های مختلفی از زندگی روزمه استفاده می شود که تمامی آن ها سعی می کنند با ایجاد تعادل، به احساس خوشبختی نزدیک تر شویم و رنگ و رویی تازه تر به زندگی مان ببخشد. نکته مشترک این قوانین حذف بی نظمی ها و چیزهای اضافه در فضای خانه، برنامه ها و ذهن است که در نتیجه مشغله ها را نیز کمتر می کنند. از جمله این قوانین عبارتند از:

 

• قانون لاگوم در دکوراسیون منزل و چیدمان خانه

– برای چیدن مبلمان در خانه میان هر یک از انها فضای خالی کافی ایجاد کنید تا زیبایی هر کدام به تنهایی مشخص باشد. استفاده از مبل های راحتی و کوچک تر به جای مبل های استیل و سلطنتی بزرگ و جا گیر می تواند تاثیر زیادی در بزرگتر دیده شدن محیط خانه داشته باشد

 

– همچنین شما می توانید از گلدان ها نیز برای تزئین خانه استفاده کنید اما اگر ده گلدان را کنار یکدیگر بگذارید زیبایی هر کدام از آنها چقدر به چشم تان می آید؟! شما می توانید با چیدمان درست و انتخاب تعداد مناسب وسایل خانه فضایی زیباتر ایجاد کنید.

 

– برای تزئین دیوارها با نقش و پوسترهای معروف از عکس های مناظری که قبلا سفر کرده اید یا عکس های خانوادگی و… استفاده کنید

 

– به جای استفاده از فرش های بزرگ و پر کردن تمامی محیط خانه از قالیچه های سبک و کوچک تر پارچه ای استفاده کنید که راحت تر نیز تمیز و جا به جا می شوند.

 

– همچنین استفاده از پرده های رنگ روشن یا پرده های توری و حریر جهت ایجاد روشنایی بیشتر در محیط خانه و روشن کردن شمع هنگام تاریکی از جمله قوانین لاگوم در محیط خانه هستند.

 

• رعایت قانون لاگوم در تغذیه و آشپزی

یکی از مهم ترین بخش های سبک زندگی تغذیه اصولی است که در سلامت و احساس خوشبختی و شادی نیز تاثیر گذار هستند. همچنین تغذیه اصولی در دریافت انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت ها در طول روز تاثیر گذار است و از اهمیت بالایی برخوردار است. قانون های لاگوم در تغذیه عبارتند از:

 

– برای اینکه وقت کمتری را در هنگام آشپزی از دست بدهید بهتر است منوی هفتگی بنویسید، از برنامه های غذایی ساده استفاده کنید و چند غذای مشابه را همزمان برای دوروز تهیه کنید

– صبح ها یک ساعت زودتر بیدار شوید تا بدون عجله و با کنترل کامل روی احساس و افکار روزتان را شروع کنید

– از محصولات بومی برای درست کردن غذاها استفاده کنید چرا که سالم تر و ارزان تر هستند

– می توانید در باغچه یا گلدان های خانه سبزی جات بکارید و در آشپزی از آنها استفاده کنید

 

 قانون لاگوم در سوئد, قانون لاگوم چیست, همه چیز درباره قانون لاگوم

کاشت گیاهان مورد استفاده حس و حالی دلنشین دارد و غذای تهیه شده را دلنشین تر می کند

 

• قانون لاگوم در نظافت منزل

– هنگام مرتب کردن خانه به تدریج هفته ای یک وسیله را از هر اتاق کم کنید تا جایی که تمامی موارد غیر ضروری از زندگی تان حذف شوند

– هرگز وسایل را روی یکدیگر جمع نکنید

– پس از خریدن وسایل جدید و جایگزین برای منزل،‌ حتما وسیله قدیمی و کهنه را دور بی اندازید

– هنگام مرتب کردن لباس هایتان حتما آن هایی که از اهمیت بالای برخوردار نیستند و زیاد استفاده نمی شوند را به افراد نیازمند اهدا کنید

 

قانون لاگوم LANGOM, مزایای قانون لاگوم, کاربرد قانون لاگوم

کمتر بودن تعداد در هنگام انتخاب چیزی مانند لباس احساس رضایت نهایی از انتخاب را افزایش می دهد

 

– در مواجه شدن با کاغذها، مدارک یا صورت حساب ها و… در همان اولین فرصت اقدام به پرداخت یا بازگردانی آنها به جای خود کنید تا مشغله های کمتری داشته باشید

 

• قانون لاگوم در سبک زندگی

همانطور که متوجه شدید این قانون در بخش های مختلفی از زندگی کاربرد دارد و تاثیر بسزایی در سبک زندگی افراد می گذارد. به همین ترتیب لازم است مواردی مانند قانون های زیر را نیز رعایت کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود:

 

– در صورتی که ذاتا آدم شب زنده داری نیستید از این کار بپرهیزید و به موقع بخوابید تا به همه کارهایتان برسید. اگرچه ممکن است برخی افراد با بیداری در شب راحت تر باشند و زندگی آنها نیز دچار مشکلی نشود که در این صورت این مورد مشکلی نیست اما بهتر است زمان معینی برای خوابیدن و بیدار شدن در روتین خود مشخص کنید.

 

– هر روز صبح ها یا غروب ها کمی پیاده روی کنید.

 

– خانه خود را با گل و گیاهان خانگی تزئین کنید.

 

– با اینکه نمی توانید همه چیز را کنترل کنید کنار بیاید؛ ممکن است زمانی مجبور شوید بیش از اندازه کار کنید یا در مواقعی وقت کافی نداشته باشید. این دوره ها نیز گذرا هستند پس با آنها کنار بیاید تا به روتین خود بازگردید.

 

– برای روزهای آخر هفته برنامه ریزی نکنید و سعی کنید تعطیلات را با خانواده خود بگذرانید.

 

– یک هنر ساده مانند صنایع دستی یا نقاشی و.. یاد بگیرید و به انجام آن بپردازید.

 

– امروزه زندگی شهری ما را از طبیعت بسیار دور کرده است که برای نزدیک شدن دوباره به آن می توانید از مواردی مانند چوب و پارچه های ابریشمی در کنار گیاهان استفاده کنید

 

– از خودتان مراقبت کنید و توجه داشته باشید که این کار هرگز خودخواهی حساب نمی شود. شما به عنوان یک انسان به استراحت کامل، لحظاتی برای تنهایی یا مواردی دیگر نیاز دارید.

 

– سعی کنید افکارتان را کنترل کنید و افکار مسموم را با طرز فکری بهتر جایگزین کنید. کتاب خواندن می تواند در این مسیر کمک تان کند.

 

– کیفیت روابط خود را به جای کمیت آن ها افزایش دهید. برای مثال می توانید وقت گذراندن در فضای مجازی و صحبت با چندین نفر در گروه های مختلف را با دیدن یک دوست جایگزین کنید.

 

 

 

منبع:بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید