- فرهنگی

مدیر عامل خانه کتاب: استاد دیانی دغدغه دین پژوهی داشت

 به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی؛ مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام و‌المسلمین مسعود دیانی، پیام تسلیتی را به شرح زیر نوشت:

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
پژوهشگر ارجمند، نویسنده و یار دیرین اصحاب اندیشه و اهالی کتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود دیانی به دیدار حضرت دوست شتافت.
او با دغدغه دین‌پژوهی و روایت در هر جایگاهی که مشغول به خدمت بود، تلاش می‌کرد تا نسبتی میان «روایت» و «حقیقت» برقرار کند. پویش او در مجله ادبی «الفیا» و اجرای برنامه‌های تلویزیونی «شب روایت» و «سوره» از این جهت ماندگار بودند.

زنده‌یاد مسعود دیانی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری دین‌پژوهی بود که در کارنامه او فعالیت‌هایی همچون سردبیری برنامه‌ ادبی «شب روایت» و برنامه شب‌های هنر، سردبیری برنامه سوره، سردبیری مجله‌ ادبی الفیا و عضویت در تحریریه‌ ویکی‌شیعه دیده می‌شود. او همچنین در مهرماه امسال با حکم حسین شاهمرادی، قائم مقام شبکه ۴ سیما شده بود.

این شاعر، تمام دوران درمان و همچنین رنج بیماری مهلک سرطان را در صفحه شخصی‌اش روایت کرده بود که آخرین روایت آن در ۱۲ بهمن امسال در این صفحه منتشر شد. او بعد از این، دیگر نتوانست بنویسد.

پیکر حجت‌الاسلام مسعود دیانی جمعه در اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

سال گذشته در همین ایام قرار بر این شده بود که این صاحب‌قلمِ توانمند در کسوت معاونت شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران خدمات خود به فرهنگ ایران‌زمین را ادامه دهد که به حکمت الهی این دوره کوتاه شد و لباس بیماری، جان آشنای او را تحلیل برد. هرچند که به قول آن راوی: «فانی شد از اوصاف خویش تا بقا را به تمامی دریافت.»

صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید