هادی قاسمی نافچی روز یکشنبه پنجم مردادماه ۱۴۰۴ با اعلام این خبر گفت: گردشگری غذا در چهارمحال و بختیاری هنوز بهخوبی شکل نگرفته است و جای کار بسیار دارد.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی چهارمحال و بختیاری افزود: معرفی و رونق غذاهای سنتی و محلی این استان به کمک مردم، جوامع محلی و دستگاههای اجرایی نیاز دارد.
قاسمی تصریح کرد: بهرهمندی از توان رسانههای گروهی، فضای مجازی و انجام تولید محتوا برای غذاهای سنتی و محلی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است.
او اقامتگاههای بومگردی در معرفی و عرضه غذاهای بومی و محلی را دارای نقش بیبدیل دانست و یادآور شد: رایزنیهای زیادی با مالکان و فعالان این اقامتگاهها شده است تا در منوی غذایی خود خوراکهای بومی و محلی را قرار دهند.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تاکنون در حوزه برندسازی از غذاها و خوراکهای محلی استان اقدامی نشده که باعث کمتوجهی به حوزه گردشگری غذا در شده است.
او با اشاره به کاستیهای چهارمحال و بختیاری در حوزه ثبت برند گفت: طعم و مزه یکی از بهترین شیشلیکهای کشور را میتوان در این استان تجربه کرد اما این غذا اکنون بهنام استان دیگری ثبت شده است.
قاسمی تأکید کرد: این کاستی برای سایر غذاها و خوراکهای چهارمحال و بختیاری نیز صدق میکند و ما تاکنون نتوانستیم در حوزه برندسازی از غذاهای محلی موفق عمل کنیم.
او افزود: با این وجود تلاش ما بر این است که با همکاری دستگاههای اجرایی متولی دیگر و جوامع محلی در معرفی و عرضه غذاهای محلی استان گامهایی برداریم و نقاط ضعف موجود را رفع کنیم.
میراث آریا