- فرهنگی, فیلم و سینما

مهندسی فرهنگی برای بهره‌گیری از ظرفیت زنان ضروری است

بانوی فیلمساز دفاع مقدس گفت: بهره‌گیری از ظرفیت زنان در حوزه دفاع مقدس به علت فقدان مهندسی فرهنگی موفق نبوده است، حتی نتوانستیم جنگ را از زبان مادران و همسران شهدا به جامعه نشان دهیم.

انسیه شاه حسینی روز دوشنبه در حاشیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم ایثار در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: با وجود نیروی عظیم و تاثیرگذار زنان در دفاع مقدس، مقام معظم رهبری بر بهره گیری از این ظرفیت تاکید فراوان داشته اند، از طرفی ثابت شده است که این قشر چه در زمان جنگ و چه در زمان انقلاب حضور موثری داشته، اما توجه خاصی به این افراد صورت نگرفته و حال با وجود توان و ظرفیت قوی این جریان از زنان، شاهد تحلیل این نیروی عظیم در جامعه هستیم.

وی بیان داشت: متاسفانه ما هنوز نمی‌دانیم از این نقطه قوت جامعه بانوان چگونه استفاده کنیم، با این حال امیدوارم با مهندسی فرهنگی دقیق به بیانات مقام معظم رهبری درباره جهت دادن به نیروی زنان موفق عمل کنیم.

این فیلمساز مطرح کشور ادامه داد: دشمن در جریان اغتشاشات اخیر با تمرکز بر ظرفیت زنان، خواست آنان را طعمه قرار دهد.

او افزود: دشمنان بر روی ظرفیت زنان تمرکز کردند و اکنون می‌بینیم در جریان اغتشاشات بر روی مساله زنان مانور داده‌اند و گروهی از زنان را وادار کردند تا در برابر گروهی دیگر قرار بگیرند.

شاه حسینی همچنین به فعالیت حرفه‌ای خود اشاره و بیان کرد: ماه رمضان پارسال با موضوع بانوانی که در زمان جنگ لباس رزمنده‌ها را می‌شستند و تعمیر می‌کردند مطلبی نوشتم، فعالیت جمعی این بانوان در دوران دفاع مقدس بسیار کمک حال نیرو‌های ارتش و سپاه بود.

این کارگردان با سابقه اظهار داشت: آن سال‌ها به عنوان خبرنگار در جریان تهیه لباس رزمنده‌ها بودم و اکنون با همکاری بنیاد شهید مشغول پیش تولید فیلمی درباره فعالیت‌های این بانوان هستم.

وی خاطر نشان کرد: طی ماه‌های آینده فیلم برداری این اثر شروع می‌شود و پاییز مراحل فنی کار آغاز خواهد شد، تا این اثر به جشنواره فیلم فجر برسد.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» جمعه ۲۹ اردبهشت ماه کنونی در مشهد آغاز شد.

در این رقابت هنری ۱۵۸ فیلم، مستند و پویانمایی و ۴۰ فیلمنامه از ۳۰ کشور جهان تا سوم خرداد در مجموعه سینمایی مهر کوهسنگی نمایش داده شده و به رقابت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید