- فرهنگی

موسیقی اقوام به جایگاه اصلی خود نرسیده است

سرپرست گروه آلتین پرده (پرده طلایی) حاضر در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: به موسیقی اقوام نسبت به سال‌های گذشته توجه بیشتری شده اما به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

عبدالمناب ارازنیا  اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ سال است زیر نظر اداره ارشاد مراوه تپه فعالیت داشتیم و استقبال خوبی از گروه‌های موسیقی نواحی استان می‌شد و جشنواره موسیقی فجر هم فرصت خوبی برای حضور و ارائه آثار مناطق مختلف کشور است اما توقع بیشتری برای اطلاع رسانی در خصوص گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره و محل اجرای کارها می‌رفت.

وی ادامه داد: توقع اطلاع‌رسانی و حجم شرکت‌کننده‌های بیشتری را داشتم. اطلاع‌رسانی موجب روحیه و انگیزه می‌شود تا کارم را بهتر انجام دهم.

ارازنیا گفت: موسیقی نواحی و اقوام به عنایت و توجه بیشتری نیاز دارد تا در دوره‌های بعدی جشنواره موسیقی فجر شاهد حضور حداکثری گروه‌های محلی و مناطق مختلف کشور باشیم.

آلتین پرده گروه دیگری از ترکمن‌های استان گلستان شامل پدر و دو پسرش بود که دوشنبه شب ۵ قطعه در دستگاه‌های تشنید، غریبلر، مخمس و نواحی اجرا کردند.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ تا سوم اسفند به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود.

جایزه ترانه، ‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید