- اجتماعی, تکنولوژی

نابغه شیرازی محقق برتر سال آلمان شد

رسول شاهسونی دانشجوی دکتری ایرانی برنده جایزه اینترنشنال و محقق برتر سال ۲۰۲ آلمان شد.

رسول شاهسونی نابغه (نخبه) ایرانی و شیرازی در آلمان برنده جایزه DAAD prize 2022 “هانس ویلهلم-هلگا شوسلر و داد ” سال 2022 در آلمان شد.

این جایزه توسط پروفسور دکتر یواخیم هورنگر، رئیس دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن-نورنبرگ آلمان به او اعطا شد. در بین کاندیدا های معرفی شده از سوی اساتید و دانشکده ها، هیئت داوران این جایزه اینترنشنال را در بالاترین سطح به نخبه جوان ایرانی شیرازی اعطا کردند، در واقع به کسی که دستاوردهای چشمگیری در حوزه علمی، پژوهشی و دانشگاهی داشته باشد. دکتر رسول شاهسونی تنها ایرانی هست که تاکنون موفق شده این جایزه اینترنشنال را در بالاترین سطح از دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ آلمان دریافت کند.

دکتر رسول شاهسونی فعالیت های گسترده علمی و تحقیقاتی خود را در زمینه رباتیک و مکاترونیک در موسسه اتوماسیون کارخانه و سیستم های تولید (FAPS) به ریاست پروفسور دکتر فرانکه انجام می دهد. وی در حال کار و تحقیقات در زمینه فناوری های پیشرفته در مقطع دکتری با عنوان”گیرنده روباتیک جهانی برای همکاری انسان و ربات” است. اختراعات جدید این جوان نخبه اهل استان فارس در زمینه فناوری رباتیک با نام های “گیره های قابل توسعه و گسترش جهانی” و “سیستم های توسعه‌پذیر چندگانه” است.  نتایج تحقیقات علمی و اختراعات وی می تواند تاثیر زیادی در توسعه صنعت رباتیک داشته باشد. علاوه بر ثبت این اختراعات، نتایج دستاوردهای علمی وی در کنفرانس ها و ژورنال های معتبر منتشر شده است.

شاهسونی علاوه بر چهره سرشناس علمی در دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ در علم رباتیک و مکاترونیک در مجامع علمی این کشور سرشناس است و به عنوان داور مقالات، عضو کمیته فنی کنفرانس های بین المللی مختلف فعالیت داشته است. همچنین، او به عنوان داور در مجلات معتبر جهانی از جمله IEEE Robotics and Automation Letters (IEEE RA-L) مشارکت و همکاری می کند.

رسول شاهسونی پیش از این نیز در زمان تحصیل خود در ایران، جایزه ” برترین جوان ایران” به دلیل فعالیت های علمی و پژوهش چشمگیر از جمله ثبت اختراعات و برجسته شدن دستاوردهای تحصیلی در سطح ملی و بین المللی توسط وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان در مراسمی در برج میلاد را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، او افتخار کسب مدال های جهانی از جمله مدال طلای اختراعات(iENA)  آلمان و مدال طلای اختراعات و فناوری‌های نوآورانه ارشمیدس در مسکو را در کارنامه درخشان علمی خود دارد.

خبرنیوز

دیدگاهتان را بنویسید