- فیلم و سینما

نشست ستاد جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد

 به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ، در دومین نشست ستاد برگزاری این جشنواره، مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر این جشنواره گفت: با تفاهم میان بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، امسال نیز جشنواره در شهر اصفهان برگزار می شود و با برنامه ریزی جدید برای المپیاد فیلمسازی نوجوانان به فاصله دو هفته قبل از جشنواره، مقدمه افتتاحیه این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: امسال شرایطی فراهم شده تا نوجوانان فیلمساز برگزیده هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، امسال در جشنواره حضور یابند و فیلم های ساخته شده توسط ایشان امکان رقابت با سایر آثار را پیدا کنند.

دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان لزوم تقویت نقاط قوت و رفع تواقص دوره پیشین جشنواره را از سوی هر دو ستاد اجرایی تهران و اصفهان ضروری دانست و افزود: واقعیت این است با وجود همه گام‌های مثبت برای سینمای کودک و نوجوان در همه ادوار گذشته، این سینما به شدت نحیف و نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی برای حمایت است.

زین العابدین گفت: اعتبارات فرهنگی مناسبی باید برای این سینما تخصیص داده شود.

بررسی و تصویب شرایط حضور فیلم ها در بخش بین الملل جشنواره سی و ششم، تسهیل شرایط تماشای فیلم برای خانواده‌ها در کنار کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره و ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای حمایت از فیلم‌های  ایرانی برگزیده جشنواره در مرحله اکران عمومی آنها از جمله مواردی بود که در دومین نشست ستاد برگزاری جشنواره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست، اعضای ستاد برگزاری جشنواره سیدمهدی سجادی، مسعود احمدیان، رائد فریدزاده، سیمون سیمونیان، وحید ملتجی، میثم بکتاشیان، آزاده غفاری، میلاد شکرخواه، علی اسدی و مصطفی محمودی حضور داشتند.

سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین العابدین از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.