- فرهنگی

پوشش همواره از مولفه‌های هویتی ایران بوده است

وزیر فرهنگ گفت:پوشش همواره از مولفه‌های تاریخی و هویتی ایران بوده و دشمن قصد دارد با کنار زدن این مولفه هویتی جامعه اسلامی را دچار نوعی استحاله فرهنگی کند.

محمدمهدی اسماعیلی در جشنواره ملی گوهرشاد که عصر امروز چهارشنبه، در کوشک باغ هنر تهران برگزار شد گفت: جشنواره ملی گوهرشاد ابتکاری ارزشمند است و نگاه دولت در مقوله عفاف و حجاب، نگاهی هویتی است و پوشش به عنوان یکی از مولفه‌های فرهنگی و چندین هزار ساله در ایران زمین به شمار می‌آید.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۰۰ سال است که با هجوم فرهنگی غربی‌ها مواجه هستیم از سویی روشنفکری غربی در ایران در اولین آثار خود از اوایل دوره قاجار به وجود آمد و تقابل تمدن مغرب زمین با سنت‌ها و تمدن ایران اسلامی را ایجاد کرد و این زمان، دوره ضعف اساسی در حوزه سیاست کشور بود و در همان دوره ضعف که درباریان برای حفظ تاج و تخت خود مجبور بودند در یکی از سفارتخانه‌های بیگانه اقامت کنند، دشمن با نهایت حیله گری قصد چنگ اندازی بر عفاف و حجاب به عنوان هویت تاریخی ایران را داشت.

او گفت: جریان فرهنگی در ایران به رغم همه ضعف‌های آن روز و با تمام کسری‌ها به واسطه ریشه‌های عمیق تاریخی خود مقاومت کرد و آن افتخار بزرگ در گوهرشاد را به نام خود ثبت کرد. امروز جامعه ایرانی به واسطه ایثار ایثارگران، رهنمون‌های امام عظیم الشان و رهبر عزیزمان و همچنین به واسطه حضور قوی مردم به یک جامعه قدرتمند و پرنشاط تبدیل شده است.

اختتامیه نخستین جشنواره پوشش اصیل ایرانی اسلامی (گوهرشاد) چهارشنبه ۲۹ تیرماه با حضور گروه‌های فعال عرصه حجاب و عفاف و مسئولین دستگاه‌های فرهنگی مرتبط برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید