- فرهنگی

چهاردهمین جشنواره استانی اشک انار در مازندران برگزار می‌شود

معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: چهاردهمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» در این استان برگزار می‌شود.

از مازندران، سیدمحمد صادقی سنگدهی عصر امروز_دوشنبه یکم مرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت اشک انار اظهار کرد: این جشنواره ویژه شاعران مازندران در دو بخش فارسی و محلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از تیر ماه امسال در سطح استان منتشر شد، افزود: موضوعات جشنواره در قالب شهدا و ایثارگران، دفاع مقدس، امنیت، هسته‌ای و علمی، مدافعین حرم، مقاومت ملل و بیداری اسلامی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، عفاف و حجاب، نقش زن در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ارزش‌های اسلامی، پرچم، مضامین عاشورایی، ولایت محوری و جهاد تببین، تجلی مردم در شعر دفاع مقدس است.

معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه شاعران استان می‌توانند اشعار برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در قالب‌های طنز، سرود، ترانه، غزل، قصیده، سپید، نیمایی و… را ارسال کنند، گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ است و ذبیح الله ذبیحی به عنوان دبیر علمی جشنواره انتخاب شد.

وی با بیلن اینکه شاعران آثار در قالب WORD از طریق شبکه‌های اجتماعی (ایتا و…) به شماره ۰۹۳۸۰۱۰۴۵۰۷ ارسال کنند، عنوان کرد: آثار برگزیده در قالب کتاب چاپ و منتشر می‌شود و از ۱۳ برگزیده جشنواره با اهدای لوح و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان تقدیر خواهد شد؛ آثار برگزیده به بیست‌وششمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس راه خواهند یافت.