- ورزش

کازان روسیه میزبان مسابقات ورزشی بریکس و ۹۷ کشور جهان خواهد بود

۱۶ ورزشگاه شهر کازان روسیه از ۲۳ خرداد تا ۳ تیر میزبان مسابقات ورزشی کشورهای عضو گروه بریکس و رقابت ورزشکارانی از ۹۷ کشور جهان خواهد بود.

به گزارش ایران اکونومیست، روابط عمومی برگزارکننده این مسابقات خبر داد که رقابت های ورزشی سالانه بریکس در میان کشورهای عضو این گروه محبوبیت فزاینده ای یافته است. این رویداد ورزشی معمولاً توسط کشوری برگزار می شود که ریاست دوره ای این گروه را بر عهده دارد و نتیجتاً روسیه امسال و به مدت ۱۱ روز در شهر کازان میزبان رقابت های سال ۲۰۲۴ است.

در جریان این رقابت ها، ورزشکاران ۹۷ کشور از جمله برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، مصر، اتیوپی و ایران در ۲۷ رشته ورزشی از جمله وزنه برداری، شنا و شیرجه، ژیمناستیک، کشتی، تنیس و پینگ پنگ به رقابت خواهند پرداخت.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی نوظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه ‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی ( ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ شمسی) به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۰ شهریور ۱۳۸۹) نام آن به «بریکس» تغییر یافت.
روسیه در سال ۲۰۲۴ میلادی ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده دارد و بیش از ۲۵۰ رویداد ورزشی را در این چارچوب میزبانی می‌کند.

 
خبرگزاری ایرنا