- فرهنگی

کتاب‌هایی که در انبار وزارت فرهنگ فسیل می‌شوند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان کتاب در انبار‌های وزارت ارشاد خاک می‌خورند و خواننده ندارد.

سیدیاسر احمدوند در نشست با اهالی نشر مازندران گفت: خرید کتاب از سوی دولت رویه‌ای نادرست است و اکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان کتاب در انبار‌های این وزارت خانه موجود است که برخی از این کتاب‌ها حتی رایگان هم خواننده ندارند.

او افزود: راهکار درست حمایت از کتابخوانی، خرید کتاب توسط مردم است چون دولت خریدار خوبی نیست.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کتاب باید در بازار توسط، آخرین حلقه مصرف و متناسب با ذائقه خواننده نوشته و عرضه شود نه اینکه وزارت ارشاد با هدف حمایت از نویسندگان کتاب بخرد.

احمدوند گفت: هشت هزار میلیارد تومان کتاب سالانه در کشور تولید می‌شود در حالیکه همه حمایت وزارت ارشاد حدود ٣٠ میلیارد تومان است.

او افزود: وزارت ارشاد و شخص وزیر از میزان حمایت‌ها رضایت ندارند اما بضاعت دولت و وزارتخانه این است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی یارانه حمایتی که امسال در نمایشگاه مجازی کتاب مصرف شد ٢۵ میلیارد تومان بود که همه این یارانه نیز مصرف نشد درحالیکه پارسال در همان روز نخست شاهد اتمام یارانه بودیم.

او در خصوص حمایت از هنرمندان گفت: ٩٠ هزار نفر عضو صندوق هنر هستند و می‌توانند از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان امسال در این حوزه هزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید