کریستوفر نولان پیش از اکران «اپنهایمر»، به شرح بهترین راهها برای تماشای فیلمش پرداخت.
برکسی پوشیده نیست که کریستوفر نولان «اپنهایمر» را ساخت تا روی پرده بزرگ دیده شود. اما همه پردههای بزرگ هم برای نمایش این اثر کافی و مناسب نیستند.
این یکی از دلایلی است که چرا کمپانی یونیورسال پیکچرز بلیطهای «اپنهایمر» را زودتر برای بیش از هزار سینمای دار که مسئول پرده های بسیار بزرگ (plf) مجهز به گزینه های آیمکس ۷۰ میلی متری، ۷۰ میلی متری، آیمکس دیجیتال، ۳۵ میلی متری، سینما دالبی و غیره هستند تخصیص داده است.
نولان که میداند این واژهها میتوانند برای برخی پیچیده و فنی به نظر برسند یک قدم جلوتر آمده است. او در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسوشتید پرس درباره فرمتهای مورد علاقهاش توضیح داد و گفت که چرا این موضوع مهم است.
نولان گفت: «به ندرت این فرصت دست میدهد تا مستقیماً با فیلم بینها درباره این که چرا مشخصاً یک فرمت خاص را دوست داری صحبت کنی و این که چرا اگر آنها بتوانند یک پرده آیمکس برای تماشای فیلم پیدا کنند اتفاق بزرگی است. ما تلاش زیادی برای فیلمبرداری فیلم مان میکنیم به گونهای که بتوانیم آن را به بهترین شکل روی پردههای بزرگ به نمایش بگذاریم. تماشای فیلم روی پردههای بسیار بزرگ تجربهای را در اختیار مردم قرار می دهد که هرگز نمیتوانند با تماشای آن فیلم در منزل آن تجربه را به دست بیاورند.»
در فیلمی درباره رابرت اپنهایمر، فیزیکدانی که بر پروژه ساخت اولین بمب اتمی در طول جنگ جهانی دوم نظارت کرد، دیدن فیلم روی پرده بزرگ بسیار اهمیت دارد. نولان و تیم جلوههای ویژهاش این انفجار بزرگ بمب اتم را با تمام جزئیاتش بازسازی کردهاند.
نولان گفت: «امروز ما در فیلمها میتوانیم کارهایی بکنیم که قبلاً واقعاً نمیشد و در این فیلم بیننده میتواند آن انفجار عظیم را واقعاً حس کند و ببیند.»
«اپنهایمر» با بازی کیلین مورفی روز ۲۱ ژوئیه در سینماها اکران میشود.
خبرگزاری آنا