- هنر

«کودک روی صندلی»‌ حراج می‌شود

یک تابلو نقاشی اثر «پیر اگوست رنوآر»، نقاش امپرسیونیست نامدار که تاکنون برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده است،‌ به‌زودی در یک حراجی دیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر،‌ پرتره کودکی که توسط «پیر آگوست رنوار»‌ خلق شده است و زمانی در مجموعه یک فروشنده آثار هنری به نام «آمبرواز ولارد»‌ نگهداری می‌شد در بیستم آوریل درحالی در یک حراجی واقع در پاریس به مزایده گذاشته می‌شود که ارزش آن بین ۴۵۰,۰۰۰ الی ۶۵۰,۰۰۰ یورو برآورد شده است.

«ولارد» تابلو نقاشی «کودک روی صندلی»‌ (۱۸۹۵) را در سال ۱۹۳۰ به پدر مالکان کنونی این نقاشی فروخته بود. نکته قابل توجه درباره این نقاشی این است که «کودک روی صندلی»‌ تاکنون هرگز برای عموم به نمایش گذاشته نشده است،‌ این درحالی است که این نقاشی گمشده یا ناشناخته نبوده است.

«رنوار» تنها هنرمند امپرسیونیستی بود که از خلق پرتره به عنوان منبع درآمد استفاده می‌کرد. مشتریان از جمله بانکداران به «رنوار» سفارش می‌دادند که پرتره همسر و کودکانشان را خلق کند. به همین دلیل بخش اعظمی از کارنامه هنری این هنرمند را پرتره‌ها تشکیل داده‌اند. حتی برخی از نخستین آثار هنری که «رنوار»‌ در سال ۱۸۶۵ میلادی برای «نمایشگاه رسمی سالن پاریس» ارسال کرد نیز پرتره بودند.

در حوالی ۱۸۹۰ میلادی شرایط «رنوار» به ثبات رسیده بود و او می‌توانست آزادانه سوژه‌هایش را انتخاب کند. از جمله سوژه‌های بعدی پرتره‌های «رنوار» به پسرانش، «پیر»، «‌ژان»‌ و «کلود»‌ می‌توان اشاره کرد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید