- اجتماعی, فرهنگی, فیلم و سینما

کویین لطیفه: همان بهتر که «بر باد رفته» حذف شد

کویین لطیفه خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی می‌گوید بهتر است «بربادرفته» هیچ وقت به آرشیو HBO برنگردد.

در حالی که برخی از حذف فیلم «بربادرفته» از آرشیو HBO انتقاد کرده اند از جمله آنهایی که معتقدند این کار موجب صدمه به میراث هتی مک دنیل اولین  بازیگر سیاه پوست برنده جایزه اسکار می شود، کویین لطیفه بازیگر زن سیاه پوست نامزد جایزه اسکار می گوید چه بهتر که این فیلم حذف شده است.

کویین لطیفه بازیگر و خواننده برنده جوایز گلدن گلوب، امی و گرمی در تازه ترین گفتگوی خود در این باره گفت: بگذارید «بربادرفته» برای همیشه با باد برود.

لطیفه که نقش هتی مک دانیل را در سریال محصول نتفلیکس «هالیوود» ساخته رایان مورفی بازی کرده است، افزود: داستان پشت جایزه اسکار مک دنیل به اندازه جایزه طلایی اش درخشان نیست.

اشاره لطیفه به قصه ممانعت از ورود مک دنیل به سالن مراسم اسکار آن سال است و اینکه سرانجام این بازیگر با سفارش تهیه کننده فیلم توانست به سالن بیاید و در آنجا هم مجبور شد در یک میز جداگانه در گوشه سالن بنشیند.

خواننده آمریکایی می گوید هتی مک دنیل نطق پیروزی اش آن چیزی نبود که خودش می خواست روی سِن بخواند و آن متن توسط استودیو نوشته شد.

فیلم کلاسیک «بربادرفته» چندی پیش بدلیل محتوای نژادپرستانه اش به طور موقت از آرشیو سرویس محتوای آنلاین HBO حذف شد، این رسانه البته تصمیم دارد فیلم را به همراه توضیح درباره محتوای تاریخی اش و همینطور محکوم کردن آن در آینده دوباره به آرشیو خود برگرداند.

بنیاد فیلم آمریکا در سال ۱۹۹۸ فیلم «بربادرفته» را پس از فیلم های «همشهری کین»، «کازابلانکا» و «پدرخوانده» در جایگاه چهارم بهترین فیلم های تاریخ ایالات متحده آمریکا انتخاب کرده بود. در این فیلم هتی مک دانیل به عنوان اولین سیاه پوست تاریخ سینما برنده جایزه اسکار شد.

 

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید