- بناهای تاریخی

۱۰ میلیارد تومان برای ترمیم آب انبارهای کاشان پیش بینی شده است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: مرمت آب انبارهای کاشان طی سال های گذشته مغفول مانده که امسال برای نخستین بار مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای ترمیم آنها، در بودجه این اداره پیش بینی شده است.

احمد دانایی نیا روز پنجشنبه در نشست خبری افزود:همچنین موضوع مرمت رنگرزی ها و رختشوخانه ها در بودجه امسال تعریف شده و مبالغی برای آن پیش بینی کرده ایم که اگر تخصیص یابد این مکان های تاریخی مرمت و بازسازی می شوند.

وی اظهار کرد:۵۰ درصد اعتبارات پیش بینی شده اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان مربوط به خارج از شهر کاشان و متعلق به ابنیه و اماکن تاریخی منطقه شهرستان کاشان است و این رسالت را باید به طور جدی دنبال کنیم ، در حال حاضر چند بنای تاریخی در شهر جوشقان قالی و استرک در حال مرمت هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان کرد:در سفر استاندار اصفهان به کاشان مصوباتی ازجمله احیا و مرمت بازار کاشان تصویب شد،باید الگو و مصداقی از هویت کاشان در بازار وجود داشته باشد و امسال تلاش می کنیم با همکاری دیگر دستگاه های مربوط بازار کاشان به جایگاه واقعی خود که در گذشته داشته، برسد.

دانایی نیا گفت: رسالت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید بر موضوعات تاریخی و فرهنگی متمرکز باشد و مباحث فرهنگی را با نگاه تاریخی پیگیری کند ، امسال این مهم در باغ فین کاشان محقق شد و قابلیت های صنایع دستی و روستایی ما به خوبی به نمایش گذاشته شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شد و با نگاه تاریخی _ فرهنگی بحث نوروزگاه امسال با حس و حال رمضان و معرفی آیین های رمضانی برگزار شد و تلاش کردیم رسالت خود را نسبت به فضای رمضان از دیدگاه میراث فرهنگی انجام دهیم.

دانایی نیا اظهار کرد:در ایام تعطیلات نوروز،غرفه های فرهنگی را در ضلع شمالی موزه باغ فین برگزار کردیم و به اذعان بسیاری از گردشگران برنامه های اجر شده در باغ فین در ایام تعطیلات نوروز بسیار ارزشمند بوده،برنامه جُنگ شادی رادیویی مستقر در باغ فین برای گردشگران در این ایام برگزار شد.

وی اظهار کرد: در دومین روز از فروردین امسال کنسرت فاخر موسیقی سنتی را اجرا کردیم و در آن جلسه شاهد بودیم که جوانان نسبت به موسیقی سنتی استقبال کردند و این اقدام موجب آشناشدن نوجوانان و جوانان با هویت های فرهنگی منطقه شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: امسال به همت حوزه گردشگری این اداره، در ابتدای اتوبان بلوار امام رضا(ع)به استقبال گردشگران رفته و خدمات به مسافران نوروزی و به ویژه به افرادی که به لحاظ تمکن مالی توان حضور در تاسیسات گردشگری را نداشتند، ارائه شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید