ما مشکلی برای تبلیغات فیلم اتاقک گلی هم نداریم، چون بهترین فیلم از نظر شهردار شد و نامزدی اتاقک گلی در ۱۱رشته بهطور قطع در فروش فیلم و توجه مخاطب به اکران تأثیرگذار است، چون بعد اعلام نامزد شدن فیلم در این رشتهها، فردای آن روز بلیتهای ما فروش رفت و حتی در پردیس کوروش نیز سئانس فوقالعاده داشتیم و بهرغم اینکه گفته میشود سینما را تحریم میکنند یا تحریم کردند، این استقبال نشان میدهد که نگاه مردم به فیلمهایی که نامزد میشود، مثبت است.
فکر میکنم به دلیل دوری از شعارزدگی و مباحث صرف جنگی، در اتاقک گلی، زندگی، عشق، مقاومت و ایثار وجود دارد و این موجب جذب و ترغیب مخاطب برای دیدن فیلم میشود. مخاطبان اتاقک گلی کسانی هستند که برای این نوع فیلمها و شهدا ارزش قائلند و اگر بشنوند که شهدای فیلم واقعی هستند و وجود خارجی دارند، بهطور قطع از آن استقبال میکنند و من خیلی نسبت به این قضیه خوشبین هستم.
علاوه بر این، مطمئنم اگر این فیلم اکران شود، خیلی از تهیهکنندگان و کارگردانان سراغ تورج الوند برای همکاری میآیند، چون از نهایت استعداد خود برای اتاقک گلی استفاده کرد و از آن بهره برد و متأسفانه به حقش در جشنواره فیلم فجر چهلویکم نرسید.فکر میکنم این نگرش که استقبال مردم از فیلمهای جنگی با حال و هوای مقاومت در فصل بهار و نوروز خوب است، درست است.
وقتی با چند صاحبنظر و پخشکننده صحبت کردم، معتقد بودند اتاقک گلی دیدگاه مردمی نسبت به دفاعمقدس دارد که در آن یک روایت انسانی تعریف میشود و بیننده را جذب میکند که از آن خسته نمیشود. با توجه به اینکه پایانبندی فیلم نیز جذاب است، بهطور قطع با سه روز اکران مخاطبان خود را به سالن سینما میکشاند. یافتن راهکار برای رونقبخشی به سینما سخت است و باید دولت وارد این موضوع شود تا سینماها انگیزهای برای اکران فیلمها پیدا کنند و مثلا میتوانند بلیت را ارزانتر بفروشند. در تمام دنیا دولت به دنبال یک بهانه مثل دانشجو یا کارمند و کارگر بودن است تا بتواند بلیت را با تخفیف به مردم بفروشد. من نیز برای اتاقک گلی دنبال اختصاص دادن چنین تسهیلاتی برای اولین اکران هستم و حاضرم دو روز اول اکران فیلم را فقط به اصحاب رسانه اختصاص دهم. همچنین در فکر اکران جهانی اتاقک گلی نیز هستیم و در حال حاضر پیشنهادهایی از کشورهای کرواسی،عراق و لبنان داریم.
جام جم