- اجتماعی

برپایی پردیس‌های فرهنگی ویژه ارتحال امام خمینی (ره)

پردیس‌های فرهنگی به مناسبت سی و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و شصتمین سال قیام ۱۵خرداد با شعار مکتب امام، درحرم مطهر برپا می‌شود.

شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد: برنامه‌های محوری وشاخص پردیس فرهنگی باهمکاری مشترک مناطق ۲،۶،۷،۱۰،۱۹  در هفت محور شامل توزیع محصولات فرهنگی، فعالیت‌های هنری ادبی، غرفه‌های کودک و خانواده، سینمای انقلاب، ارائه خدمات به زائران، ایستگاه توزیع اقلام پذیرایی و رادیو حرم خواهد بود.

توزیع اقلام فرهنگی ازقبیل پرچم، پوستر، کلاه وسربند، بازی‌های حماسی و فکری فعالیت‌های هنری ادبی با برپایی عکاسخانه، استیج سوگواره، نمایشگاه‌های متنوع عکس امام (ره) و مردم، سیرتاریخی و مبارزات امام راحل، سرود، نقالی، برپایی کارگاه‌های هنری نقاشی، کاریکاتور، خطاطی و نمایشگاه از دیگر اقدامات انجام شده در این پردیس‌ها خواهد بود.

همچنین بر پایی غرفه‌های کودک و خانواده ازدیگر محور‌های پردیس فرهنگی است که با راه اندازی اتاق مادر و کودک برای رفاه حال مادران دارای فرزند خردسال، خدمات سلامت محور، میزخدمت با ارائه خدماتی، چون فعالیت‌های دینی و معنوی، غرفه‌های عفاف و حجاب، مسابقات متنوع قرآن بخوانیم جایزه بگیریم و نقاشی درنظر گرفته شده است.

در غرفه سینمای انقلاب و رادیو حرم در پردیس‌های مشترک این مناطق فیلم، مستند و نماهنگ مرتبط با امام راحل، دوران دفاع مقدس، وقایع حماسی درباره ایام قیام ۱۵خرداد برای زائران و شهروندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین برپایی غرفه برگزاری نماز جماعت، پذیرایی و استراحت گاه موقت برای زائرانی که از شهرستان‌ها دراین مراسم حضور دارند، پیش بینی شده است.

صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید