- فرهنگی

 زمان قطعی اختتامیه جشنواره ملی فیلم «زندگی» در یزد اعلام شد

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» با اعلام زمان قطعی مراسم اختتامیه این جشنواره به میزبانی استان یزد، گفت: این مراسم همزمان با شب عید قربان با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار می‌شود.

سجاد ابطحی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اعلام زمان قطعی مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت، مهلت ارسال آثار در چند نوبت تمدید و در مجموع قریب ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: این آثار بررسی و در نهایت ۷۱۲ اثر برای داوری اولیه ارسال و توسط هیئت انتخاب در حال انجام است و تا روز جمعه، یازدهم خردادماه اسامی آثار راه‌یافته به بخش نهایی جشنواره در نشستی اعلام خواهد شد و برگزیدگان در مراسمی که همزمان با شب عید قربان با حضور مسئولان ملی و استانی در استان یزد برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل خواهند شد.

ابطحی با اشاره به اینکه تهران، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و گیلان از استان‌هایی هستند که بیشترین مشارکت را در قالب این جشنواره داشته‌اند، اضافه کرد: آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره با توجه به اولین سال برگزاری قابل توجه بود و امیدواریم جشنواره فیلم کوتاه زندگی به صورت منظم و مداوم در سطح کشور برگزار و البته با این نگاه وارد عرصه شدیم، و خوشبختانه جشنواره در تقویم سازمان سینمایی کشور نیز ثبت شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» در استان یزد با اشاره به اینکه نخستین جشنواره با محوریت ازدواج، خانواده، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، آیین ازدواج در بین اقوام ایرانی، جوانی جمعیت و بحران سالمندی برگزار می‌شود، جریان‌سازی فرهنگ ازدواج به ویژه ازدواج آسان، فرهنگ‌سازی در جهت موضوع جوانی جمعیت و توجه به بحران سالمندی، توجه ویژه به موضوع خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت حس خودباوری و افزایش امید و نشاط در میان فیلم سازان جوان کشور را از اهداف این جشنواره برشمرد.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» در دو بخش «داستانی و مستند» و «جایزه ویژه یزدنوین با محوریت شهر جهانی یزد» که قرار بود ۲۸ اردیبهشت‌ماه به میزبانی استان یزد برگزار شود، ۲۷ خردادماه، به مناسبت عید قربان با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار و برگزیدگان معرفی و تجلیل خواهند شد.