- اجتماعی

تاب آوری در اقدامات مددکاری اجتماعی در برابر افراد دارای معلولیت

ارتباط مددکاری اجتماعی در زمینه معلولیت

افراد دارای معلولیت مانند سایرین شرایط لازم را برای زندگی دارند. آنها نیاز به همراهی، یک شغل کامل، یک بالشتک پولی کافی، فعالیت های اوقات فراغت، و مکانی دنج دارند که به یکباره زندگی در خانه ای آرام را تجربه کنند.

متأسفانه نگاه اجتماعی غالب به افراد دارای معلولیت مضر است. خانواده هایی که دارای اَنگ دارای یک عضو معلول هستند، بیشتر احتمال دارد این شرایط را تجربه کنند.

برخی از خانواده ها، فاقد عشق و حوصله لازم برای مراقبت از فردی با چنین شرایطی از زندگی همراه با معلولیت هستند. خانواده اولین خط مقدوم دفاعی برای مراقبت از عزیزان معلولشان هستند. دولت بالاخره شروع به به رسمیت شناختن حقوق آنها و تلاش های واقعی برای فراهم کردن فرصت های تحصیل رسمی و غیر رسمی برای آنها نموده است. ابتکارات مشارکتی بین سازمانهای غیرانتفاعی و نهادهای دولتی ارائه این خدمات را تسهیل می کنند.

ارتباط مددکاری اجتماعی در زمینه معلولیت
ارتباط مددکاری اجتماعی در زمینه معلولیت

مهارتهای حل مسئله و مدیریت تغییر از ویژگی های مددکاری اجتماعی

حل مسئله و مدیریت تغییر از ویژگی های مددکاری اجتماعی حرفه ای است. جعبه ابزار مددکار اجتماعی شامل طیف وسیعی از اقدامات است که برای بهبود زندگی افراد دارای معلولیت و جوامعی که در آن زندگی می‌کنند، طراحی شده است.

متقاضیان دریافت خدمات، خانواده ها، مراقبان و ارائه دهندگان خدمات اجتماعی، همگی به عنوان یک تیم برای شناسایی نیازها، ارائه حمایت های عملی و عاطفی، و توانمندسازی جامعه هدف و کسانی که از آنها مراقبت می کنند، برای ایجاد تغییرات مثبت در رفاه شان کار می کنند.

مددکاری اجتماعی مجموعه ای ساختار یافته از دانش و عملکرد مبتنی بر شواهد

مددکاری اجتماعی برای هدایت مداخلات خود بر مجموعه ای ساختار یافته از دانش و عملکرد مبتنی بر شواهد متکی است.

کار درمانی کانون اصلی تمرین مددکاری اجتماعی در کار با افراد دارای معلولیت است. به عنوان مثال، مدیتیشن، مشاوره، و کار گروهی همه و همه می توانند توسط مددکاران اجتماعی استفاده شوند. سایر روش های درمانی شامل مداخله در بحران و خانواده درمانی است.

مددکاران اجتماعی علاوه بر کمک به افراد دارای معلولیت، با خانواده هایی که فرزند یا عضوی از خانواده معلول دارند و همچنین با گروه هایی در سراسر جهان کار می کنند. کار در این زمینه‌ها شامل فعالیت‌های مختلفی است، مانند تمرین یک به یک، کار گروهی، توسعه محله، سیاست عمومی، تحقیق و حمایت از طرف ماسازمان.

تاب آوری در اقدامات مددکاری اجتماعی در برابر افراد دارای معلولیت
تاب آوری در اقدامات مددکاری اجتماعی در برابر افراد دارای معلولیت

قوانین و سیاست های حمایتی توسط مددکاران اجتماعی تدوین شده اند

قوانین ضد تبعیض، سیاست‌هایی که از افراد دارای معلولیت حمایت می‌کنند و برنامه‌های مربوط به معلولیت، همگی توسط مددکاران اجتماعی تدوین شده‌اند.

برای افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها، مددکاران اجتماعی به تضمین شمول اجتماعی، زندگی اجتماعی، اشتغال، حمایت خانواده و توانبخشی کمک می‌کنند. این جنبش به‌جای ایجاد مراجعینی که به خدماتی که توسط متخصصان مدیریت می‌شوند متکی هستند، هدف مددکاران اجتماعی همکاری با افراد دارای معلولیت برای حمایت از حقوق آنها به عنوان اعضای کامل جامعه است.