- فرهنگی

۱۳ کشور دنیا میهمان جشنواره بین المللی تئاتر کودک هستند

 “امیر مشهدی عباس” در نشست با ان اظهار کرد: هفت اثر نمایشی از این ۱۳ کشور در جشنواره شرکت دارند.

وی بیان کرد: ۴۱۵ اثر در مجموع به جشنواره ارسال شده است و در نهایت ۴۰ اثر برگزیده و به نمایش گذاشته خواهد شد.

مشهدی عباس اضافه کرد: این جشنواره در بخش‌های کودک، نوجوان، خردسال، خیابانی و بین‌المللی برگزار و در بخش جانبی نیز کارگاه‌های تخصصی برای مخاطبان هنردوست اجرا خواهد شد.

وی بودجه ملی جشنواره را یکصد میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این جشنواره مشارکت دارند.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به نمایش تئاتر سیار در روستاهای همدان، بیان کرد: تئاتر سیار بوسیله خودروهای تریلر در سطح روستاهای شهر همدان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: ۷۰ درصد از گروه‌های نمایشی تئاتر در روستاها توسط همدانی‌ها اجرا خواهند داشت.

جشنواره، تزریق نشاط در کودکان است
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور نیز در این نشست گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوانان تزریق شور و نشاط در بین این قشر است.

حمید نیلی افزود: برگزاری باشکوه جشنواره رویکرد اصلی به شمار می‌رود و همدانی‌ها به ویژه شهردار این شهر، نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان همکاری بسیار مطلوب داشته‌اند.

وی بیان کرد: این انگیزه مدیران همدان منجر به پارامترهای بسیار خوب در برگزاری مطلوب جشنواره شده و نهاد شهرداری کمک شایانی داشته است.

نیلی ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر حوزه این هنر ملی را ساماندهی کرده و انگیزه‌ها برای حضور با کیفیت‌تر را مهیا ساخته است.

وی همدان را پایتخت کار هنری در حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: همدانی‌ها در برگزاری رویدادهای مختلف، توانمند هستند.

جشنواره تئاتر کودک دومین رویداد مهم بین‌المللی همدان
شهردار همدان نیز در این نشست گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دومین رویداد مهم بین‌المللی همدان در سال جاری است.

سیدمسعود حسینی افزود: این جشنواره حاصل کار مشترک شهرداری با فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همانند ثبت جهانی هگمتانه خروجی خوبی خواهد داشت تا همدان را به جهانیان معرفی کند.

وی بیان کرد: شهرداری امسال وارد مباحث اجرایی جشنواره شده و یکصد میلیارد ریال برای این جشنواره اختصاص داده است.

 

شهردار همدان خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره زیرساخت‌های نمایشی همدان نیز نونوار شده و دبیرخانه دائمی نیز در مجتمع فرهنگی عین القضات تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز گفت: ایجاد شور و نشاط، انعکاس همدان در عرصه ملی و بین‌المللی، شناساندن آثار هنرمندان همدانی، رونق اقتصادی و آماده شدن زیرساخت‌ها برای اجرای جشنواره‌های آینده از دستاوردهای این جشنواره است.

مسعود ویژه افزود: به برکت این جشنواره هفت سالن در حال آماده‌سازی و تجهیز است.

وی بیان کرد: اکثر نیروهای اجرایی این جشنواره را بومی‌های همدان تشکیل داده‌اند و هدفگذاری ما معرفی توانمندی‌ها به جهانیان است.

 

۱۳ کشور دنیا میهمان جشنواره بین المللی تئاتر کودک هستند

 

پیش از این نشست، از پوستر جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در همدان رونمایی شد.