- هنر

مشهد محدودیت سالن تئاتر دارد

یک کارگردان تئاتر گفت: در حال حاضر در شهر مشهد برای اجرای تئاتر با محدودیت سالن مواجه هستیم.

مهدی ابوسعیدی در رابطه با ژانر و موضوع نمایش «زن‌های ما» که از روز یکشنبه، ۱۹ تیر ماه، به کارگردانی وی در تماشاخانه استاد لطفی پردیس تئاتر مستقل مشهد روی صحنه می‌رود، اظهار کرد: ژانر این نمایش کمدی اجتماعی است و هسته اصلی و زیر لایه داستان آن حول محور زنان، عدالت و خیانت است و پیرنگ‌هایی دارد که زیرمجموعه رفاقت قرار می‌گیرد و شخصیت‌های داستان به چالش کشیده می‌شوند که عدالت را انتخاب می‌کنند یا رفاقت.

وی در رابطه با وضعیت استقبال مردم مشهد از نمایش‌هایی که پس از کرونا به صحنه رفته‌اند، بیان کرد: استقبال مردم مشهد از تئاتر پس از کرونا بیشتر شده و برخی از تئاترهای تجاری نیز که روی صحنه رفته‌اند، به فروش رسیده و حضور مجدد مردم در سالن‌ها کمک کرده‌اند. اگر به همین منوال پیش برویم، قطعا شاهد استقبال گسترده‌ای از مردم خواهیم بود. با توجه به اینکه در چند وقت اخیر نمایش‌های بسیاری روی صحنه رفته و فروش خوبی داشته‌اند، امیدوار هستیم که استقبال خوبی از نمایش زن‌های ما نیز صورت بگیرد و فروش خوبی داشته باشیم.  

کارگردان نمایش زن‌های ما در رابطه با اجاره‌ سالن‌های خصوصی و دولتی تصریح کرد: مبلغ اجاره هر سالن با توجه به ظرفیت، گنجایش و امکاناتی که دارد و استقبالی که از نمایش صورت می‌گیرد، متفاوت است. با اینکه متاسفانه حمایت خوبی از گروه‌های تئاتر بابت هزینه‌ها صورت نمی‌گیرد اما باید جای حق نشست و شرایط سالن‌های خصوصی را هم درک کرد چراکه مخارج زیادی دارند و باید با استفاده از مبلغی که از گروه‌های تئاتر دریافت می‌کنند، هزینه مورد نظر را تامین کنند.  

ابوسعیدی ادامه داد: سالن‌های دولتی نیز هرچند مبالغ کمتری نسبت به سالن‌های خصوصی از گروه تئاتر دریافت می‌کنند اما قوانین خاصی دارند. در سالن اصلی تئاتر شهر نیز نمایش‌های رضا صابری و محمد نیازی با شرایط خاص روی صحنه رفته و پس از اتمام نمایش آقای نیازی مشخص نیست که مجدد این سالن را در اختیار گروه‌های نمایش قرار دهند. از سالن بهار که یکی از سالن‌های اصلی بلک‌باکس مشهد بوده هم هیچکس نمی‌تواند استفاده کند و تعطیل است.  

نمایش زن‌های ما به نویسندگی اریک اسوس، کارگردانی مهدی ابوسعیدی و هادی گرایلو و تهیه‌کنندگی کیانا باسطوت از یکشنبه، ۱۹ تیر ماه، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در تماشاخانه استاد لطفی پردیس تئاتر مستقل مشهد روی صحنه می‌رود.  

از بازیگران این نمایش نیز می‌توان به مهدی ابوسعیدی، هادی گرایلو، سجاد موسوی و کیانا باسطوت اشاره کرد.  

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید