- فرهنگی

آماده همکاری با کانون پرورش فکری هستیم

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، امروز سیزدهم مردادماه در دیدار با مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: سال گذشته در مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی قم ۲۰ فعالیت انجام شده است که در سال جاری‌ این فعالیت‌ها توسعه خواهند یافت.

وی ادامه داد: افراد خوش فکر بسیاری وجود دارند که از فکر و ایده‌های شان استفاده نمی‌کنند که برای استفاده از این ظرفیت‌ها آمادگی داریم که با کانون پرورش فکری فعالیت مشترکی را اجرا کنیم.

وی در رابطه با سایر زمینه‌های همکاری جهاد دانشگاهی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: از دیگر عرصه‌های همکاری جهاد دانشگاهی و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان می‌توان به عرصه‌های آموزشی، روانشناسی، فرایند یادگیری، خلاقیت و مهارت افزایی و فراگیری زبان فارسی و … اشاره کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم اظهار کرد: دوره کارآفرینی نوجوانان در قم به شکل نمونه در یکی از مدارس قم با مشارکت جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده است که بار خورد خوبی داشته است.

وی بیان کرد: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی جهاد دانشگاهی قم در منطقه اسماعیل‌آباد فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد که باعث شده است این دفتر به یکی از پنج مرکز فعال کشور مبدل شود.

حسینی ادامه داد: شکل‌گیری مدرسه تابستانی، تجهیز کتابخانه، کلاس‌های مختلف و دوره‌های تخصصی از جمله فعالیت‌های دفتر تسهیلگری و توسعه محلی بوده است که نوع فعالیت‌ها می‌تواند توسط دستگاه‌های دیگر در سایر محلات شهر نیز راه اندازی شود.

برای برگزاری دوره‌ها شرایط خاصی داریم

حامد غفاری، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم دارای ۱۰ مرکز است، عنوان کرد: مرکز صادقیه قم اولین مرکز این کانون در قم پس از انقلاب بود که در منطقه دور شهر قم فعالیت داشت.

وی ادامه داد: کانون زنگارکی، مرکز محلاتی، مرکز شهرک امام حسن (ع)، مرکز شهرک اندیشه، مرکز بوستان مهدی (عج)، مرکز شاهزاده ابراهیم، مرکز شهرک قدس و مرکز پردیسان که دومین کانون بزرگ کشور است، مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور را تشکیل می‌دهند.

غفاری بابیان اینکه کانون پرورش فکری شرکت عمومی درآمد _ هزینه تعریف شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی نیازمند فعالیت‌هایی هستیم که بتوانیم شرایط خاص تشکیل دوره‌ها را ایجاد کنیم.

وی افزود: در برخی از مناطق مثل پردیسان غیر از کانون هیچ مرکز فعال فرهنگی دیگری وجود ندارد و با توجه به شرایط خاص اداره کانون، این فعالیت‌ها با شرایط خاصی انجام می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: یکی از کارهای مهم کانون، تمرکز روی بازی است؛ در روزهای پنجشنبه‌ قرار است که کل فعالیت‌های کانون منحصر به بازی همراه با آموزش باشد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید