- اجتماعی, سلامت

مسؤولان سلامت دانش آموزان را تضمین کنند

خانواده‌هایی که بنا بر تصمیم مسؤولان فرزندان خود را راهی مدارس میکنند انتظار ضمانت سلامت دانش آموز خود را دارند که این ضمانت به عهده تصمیم‌گیرندگان است‌.

پس از اعلام شیوع کرونا در کشور، اکثر خانواده‌ها در سراسر ایران به‌صورت خودجوش از حضور فرزندان خود در مدارس جلوگیری کردند که درنهایت پس از گذشت چند روز ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور تعطیلی مدارس را داد.

به هر نحوی بود چه از طریق مدرسه تلویزیونی ایران و چه از طریق شبکه مجازی شاد سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به پایان رسید اما در ماه‌های گذشته بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ بازگشایی مدارس ۱۵ شهریورماه اعلام شد و در چند روز اخیر زمزمه‌های این تصمیم بلندتر گردید.

طبق اعلام ستاد ملی زنگ مدارس سراسر کشور در پانزدهم شهریور ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد اما در این بین در برخی از رسانه‌های رسمی و غیررسمی نظرسنجی‌هایی مبنی بر موافقت و یا عدم موافقت خانواده‌ها جهت حضور فرزندانشان در مدارس دیده می‌شود که اغلب، گزینه عدم موافقت پیشی گرفته است.

طبق شیوه‌نامه ارائه شده برای مدارس دوره پیش‌دبستانی و دبستان حضور دانش‌آموزان در مناطق سفید طبق روال سال‌های گذشته خواهد بود و در مناطق زرد به بصورت حضور دانش آموزان در دو یا سه روز در هفته با تصمیم شورای مدرسه خواهد بود.

همچنین طبق این شیوه‌نامه مدیریت تراکم کلاس‌های مناطق سفید، در کلاس‌های کم و پرجمعیت به صورت عادی خواهد بود و کلاس‌های پرجمعیت مناطق زرد با تقسیم‌بندی دانش‌آموزان هر کلاس با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش آموزان برگزار خواهد شد و در کلاس‌های کم جمعیت تا جایی‌که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری مقدور باشد تقسیم‌بندی کلاس‌ها ضرورتی ندارد.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید