- اجتماعی, تکنولوژی

مومو، تهدیدی برای امنیت روانی کودکان

رئیس پلیس فتای استان یزد: والدین تهدید ارسال کنندگان کلیپ‌های مومو را جدی نگیرند و استرس و اضطراب را به فرزندان خود منتقل نکنند.

 سرهنگ ابوطالبی گفت: مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت و پس از شروع به گفتگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به انجام یک سری ناهنجاری‌های اجتماعی دعوت می‌شود.

وی افزود: برخی کاربران واتس آپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و بعضا شماره خارجی با یک مقصد و هدف (آزار والیدن و دانش آموزان) پیام‌هایی را به زبان فارسی دریافت کرده بودند که از آن‌ها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت کنندکه بررسی‌ها نشان داد عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

رییس پلیس فتای استان یزد با تاکید بر اینکه دانش آموزان و خانواده‌ها به پیام‌های ارسال شده از طرف مومو توجه نکنند، افزود: کسانی که در استان یزد موجب بازنشر این پیام‌ها شوند با پیگیری مراجع قانونی و پلیس فتا مواجه خواهند شد.

سرهنگ ابوطالبی گفت: والدین حفاظت از اطلاعات و داده‌های شخصی، همراهی دانش آموزان در فضای مجازی را مد نظر قرار دهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تلفن شبانه روزی ۲۱۸۲۵۰۵۰ و یا آدرس: polic.ir تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید