- ورزش

آخرین در بی قرن هم مساوی شد

آخرین در بی قرن عصر دیروز در حالی برگزار شد که حضور بیست هزار تماشاگر به آن رنگ و بویی تازه داده بود.

آخرین در بی قرن عصر دیروز در حالی برگزار شد که حضور بیست هزار تماشاگر به آن رنگ و بویی تازه داده بود. دیداری که با گل نعمتی برای پرسپولیس اوج گرفت و با گل زستد برای استقلال کامل شد تا این ابی‌ها باشند که در نهایت شاد‌تر از حریف خود راهی خانه شوند.

ترکیب انتخاب شده برای پرسپولیس غافلگیر کننده بود. گل محمدی نه سید جلال را به میدان فرستاد نه کامیابی نیا را و نه مدافع ازبکش را، گوهری را هم به حامد لک ترجیح داد تا همه غافلگیر شوند. در آن سوی میدان مجیدی، اما به ترکیب برنده و مقتدری دست نزده بود و نشان داد که به شاگردانش ایمان و باور کامل دارد.

استرس را میشد به وضوح در چهره بازیکنان دو تیم دید استقلال آمده بود بدون باخت بماند و پرسپولیس چاره ایی جز برد نداشت و همین تنش را بالا برده بود.

در میان این همه عصبانیت و جنجال استقلال سوار بر بازی بود و موقعیت ایجاد می‌کرد و آشفتگی خط دفاع پرسپولیس هم به آن‌ها کمک می‌کرد با اینحال چند صد حمله سرخ‌ها باعث شد استقلال کنی مراقب‌تر بازی کند.

بازی روند پایاپای به خود گرفت و پرسپولیس از لاک دفاعی بیرون آمد با اینحال استقلال پا عقب نمی‌گذاشت، اما آنکه به گل رسید پرسپولیس بود. دقیقه چهل ارسال رامین رضاییان با ضربه سر نعمتی مدافع جلو کشیده سرخ‌ها علیرغم تلاش حسینی به تور چسبید تا پرسپولیس جلو بیفتد و بازی را در نیمه اول با لرد به پایان برساند. نیمه ایی که احسان پهلوان بدون هیچ تردیدی نقش موثری در برتری سرخ‌ها در آن داشت.

نیمه دوم برخلاف نیمه اول آرام آغاز شد. آبی‌ها با حوصله می‌خواستند نبض بازی را بدست بگیرند، اما ضد حملات پرسپولیس همچنان خطر ناک بود، مجیدی در این نیمه دست به ریسک زد و چشمی و غفوری را بیرون کشید تا تیمش سراسر هجومی شود. فرهاد تمام مهاجمانش را راهی زمین کرد حتی ژستد و رمضانی را که اولی با یک ضربه سر شیرجه ایی در دقیقه هشتاد شادی را به فرهاد مجیدی و استقلالی‌ها هدیه داد. مهاجری که حضور همیشگی اش در ترکیب ثابت استقلال همواره با انتقاد روبرو بود، اما سرانجام به داد آبی‌ها رسید تا آخرین در بی قرن با تساوی به پایان برسد و مجیدی اختلاف شش امتیازی تیمش با گل محمدی را حفظ کند و به قهرمانی نزدیکتر شود.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید