- اجتماعی

آیا اطلاعات غلط به وزیر آموزش و پرورش داده اند؟

وزیر آموزش و پرورش درحالی که می کوشد برای جبران کاستی های سیستم آموزشی کشور شخصا ورود کرده و خود را پاسخگو بداند اما همچنان با معاونان سابق این وزارتخانه کار می کند ولی برخی از آنها عملکرد مثبتی نداشته و حتی برخی از آنها اطلاعات غلط به وزیر می دهند.

 وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی درخصوص مدارس غیردولتی سخنانی گفت که واکنش‌هایی را در پی داشت.

وزیر جوان رو به مجری کرد و گفت: «شما اگر بخواهید ماشین مدل بالاتری هم بخرید، باید پول بیشتری بدهید!!» 

اما این تعبیر نادرست ناشی از چه بود؟  در واقع وزیر آموزش و پرورش با علم به اینکه امروز آموزش و پرورش با کمبود نیروی معلم و فضای آموزشی مواجه است رویکرد را تقویت سیستم آموزشی کشور با بهره گیری از همه ظرفیت های کشور قرار داده است و آن اظهار نظر هم در همین راستا بود همانطوری که در ابتدای وزارتش به مدارس غیر دولتی هشدار داده بود که نباید شهریه های غیرمتعارف بگیرند و حتی مدارس متخلف را هم تهدید به لغو مجوز کرده بود و حالا سیاست تقویت سیستم آموزشی را قرار است با پالایش مدارس غیر دولتی اجرا کند. 

شاید یکی از مهمترین دلایل ورود وزیر آموزش و پرورش به مدارس غیر دولتی ضعف عملکرد احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش است که در دوران وزیر قبلی با کمترین سابقه به این سمت رسیده و در حال حاضر به جای اینکه کمیته های فعال برای ارزیابی و نظارت مدارس غیر دولتی داشته باشد همه چیز را محول به خود مدارس و استان ها کرده است. 

به طور قطع آیت الله رئیسی با انتخاب رضامراد صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش سیاست خود را در قبال آموزش و تربیت شفاف کرده است. 

به طور قطع در شرایط کنونی دولت برای اینکه بتواند در برنامه های آموزشی خود موفق شود باید دست این وزیر توانمند را برای بهره گیری از چهره های جوان و توانمند باز کند و به نوعی مدیرانی که عملکرد ضعیفی داشته اند را با مدیران قابل جایگزین کند. 

در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست که بخشی از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند و با در نظر گرفتن سهم مدارس غیر دولتی از سیستم آموزشی کشور نمی توان عملکرد ضعیف رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش را نادیده گرفت. 

وزیر آموز و پرورش در ماه های اخیر بسیار پرکار ظاهر شده و مجبور است ضعف معاونان خود را پوشش دهد به همین دلیل در همه بخش ها دیده می شود و اظهار نظر و موضع گیری می کند تا با اصلاح سیستم آموزشی کشور زمینه بازگشت به مدارس دولتی را فراهم کند.

خبرگزاری برنا

 

دیدگاهتان را بنویسید