- ورزش

اسماعیل‌نژاد: باید رنکینگم را برای سهمیه المپیک حفظ کنم

 

دونده سرعتی ایران گفت: تا نهم تیر ماه امسال باید جایگاهم را ارتقا دهم تا سهمیه المپیک را حفظ کنم. در حال حاضر در رده ۳۸ جهان قرار دارم و تا رده ۵۶ جهان جزو کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود.

حمیده اسماعیل‌نژاد  درباره عملکرد خود در سالی که گذشت، اظهار کرد: در مسابقات اول فصل سال گذشته ۱۱.۵۶ ثانیه دویدم اما در آن زمان با رکورد ملی فاصله زیادی نداشتم. ۱۰ روز پس از آن در مسابقات بین‌المللی ترکیه در کاپ سرعت‌ها شرکت کردم و با ثبت ۱۱.۴۳ ثانیه رکورد ایران را شکستم. همین موضوع سبب شد تا در ترکیب اصلی مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند قرار بگیرم و در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی با ثبت ۱۱.۳۳ ثانیه رکورد ایران را دوباره ارتقا دهم.

تنها دختر ایرانی بودم که به فینال هانگژو راه یافتم

وی افزود: هرچند در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند (تیر ماه سال گذشته) رکورد ۱۱.۲۸ ثانیه را ثبت کردم، اما این رکورد به خاطر دو دهم باد اضافی ثبت رسمی نشد. بعد از آن در مسابقات لیگ شرکت کردم و با ثبت ۱۱.۴۳ ثانیه توانستم رکورد باشگاهی را ارتقا دهم. بلافاصله بعد از آن در اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه به بازی‌های آسیایی هانگژو رفتم و در آن مسابقات توانستم تنها دختر ایرانی باشم که با ثبت ۱۱.۵۲ ثانیه به فینال راه یابم.

در رده ۳۸ جهان هستم

دونده سرعتی ایران عنوان کرد: تمامی این رقابت‌ها در سال گذشته سبب شد تا در رنکینگ المپیکی قرار بگیرم و جزو کسب سهمیه‌ها باشم. تا نهم تیر ماه امسال باید جایگاهم را ارتقا دهم تا سهمیه المپیک را حفظ کنم. در حال حاضر در رده ۳۸ جهان قرار دارم و تا رده ۵۶ جهان جزو کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود.

اسماعیل‌نژاد: باید رنکینگم را برای سهمیه المپیک حفظ کنم

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته در مسابقاتی که کسب مقام کردم یا نکردم، همه برای من خوب بود، زیرا همه این رقابت‌ها باعث شد تا رکورد ایران را ارتقا دهم و بتوانم در ترکیب تیم ملی دوومیدانی در بازی‌های آسیایی قرار بگیرم. تمامی روزها در این سال برایم شیرین بود و قشنگ‌ترین لحظه برای من ثبت رکورد ۱۱.۳۳ ثانیه در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند بود.

وی یادآور شد: تمامی مسابقاتی که شرکت کردم با سختی همراه اما با کلی چالش بود. سال گذشته توانستم چند بار رکورد ملی ایران و باشگاهی را ارتقا دهم. همه اینها حاصل چندین سال زحمت بود.

تغییر و تحول زیادی در ریاست دوومیدانی رخ داد

اسماعیل‌نژاد یادآور شد: ۱۴۰۲ برای دوومیدانی ایران سال تغییر و تحول بود و در یکسال سه رئیس و دو سرپرست داشتیم اما خداراشکر ما میزبانی خوبی برای دوومیدانی داخل سالن آسیا داشتیم و من هم با رکورد اصلی سه صدم ثانیه فاصله داشتم و عملکردم در دو ۱۰۰ متر همیشه بهتر از ۶۰ متر است اما باز هم می‌خواستم در ۶۰ متر رقابت کنم. بانوان دوومیدانی ایران سال گذشته خوش درخشیدند و توانستند نسبت به مردان مدال‌آوری بیشتری داشته باشند. ۱۴۰۲ سال درخشش بانوان دوومیدانی بود.

وی گفت: چون در سال جدید بحث المپیک مطرح است، سال پرچالشی در پیش رو داریم و اتفاقات خوبی می‌تواند در دوومیدانی ایران رخ دهد. مسابقات کسب سهمیه از اواخر اردیبهشت ماه شروع می‌شود و نهم تیر ماه این رقابت‌ها بسته خواهد شد. در حال حاضر ۶ دونده ایرانی شانس کسب سهمیه هستند و امیدوارم با شروع مسابقات این تعداد بیشتر شود و حداقل بتوانیم تیمی با ترکیبی از تمام مواد باشیم.

ایرنا