- فرهنگی

افتتاح بزرگترین نمایشگاه کتاب در تاریخ فلسطین

سیزدهمین نمالیشگاه بین المللی کتاب فلسطین 16شهریور در نزدیکی رام‌الله با حضور بیش از 390 مؤسسه انتشاراتی و گروهی از نویسندگان و شاعران عرب آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از ویگاه شبکه الجزیره، این نمایشگاه با عنوان «75 عاما من النکبه إلی الدوله باقون»، (75 سال از النکبه گذشت، تا تشکیل کشور می مانیم) در شهرک سردا در نزدیکی رام الله در مرکز کرانه باختری آغاز به کار کرد و تا 10 روز دیگر یعنی 17 سپتامبر ادامه دارد.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم افتتاحیه در سخنرانی خود در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه تجسم هویت و فرهنگ است و امسال با شعار «از النکبه تا تشکیل کشور» افتتاح می‌شود.
 
وی تاکید کرد که این نمایشگاه اعراب را با فلسطین گرد هم می‌آورد و فلسطینی‌های غزه، آوارگان، داخل کشور و بیت المقدس کنار هم جمع می‌کند.
 
نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان افزود: «آنها می خواهند روایت فلسطینی را جعل کنند و روایت دروغ خود را تقویت کنند، اما آنچه امروز می‌بینیم تقویت روایت فلسطینی و عربی از طریق این نمایشگاه است».
 
 
عاطف ابوسیف، وزیر فرهنگ فلسطین طی سخنانی در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب به عنوان یک حادثه فرهنگی قبل از روز نکبت ( سال 1948 روز اشغال فلسطین) آغاز شده و همانا ادامه دارد و این پیامی است که ما اینجا باقی خواهیم ماند.

وی افزود: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین به عنوان بزرگترین در تاریخ فلسطین بوده و در آن 390 ناشر از داخل فلسطین، کشورهای عربی و خارجی از جمله ترکیه حضور دارند.

او ادامه داد: همچنین در حاشیه این نمایشگاه رویدادهای فرهنگی مختلفی برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه 61 هزار جلد کتاب عرضه می‌شود و به گفته وزیر فرهنگ فلسطین، این نمایشگاه تنها یک نمایشگاه کتاب نیست بلکه بارزترین رویداد فرهنگی در فلسطین به شمار می رود از این رو شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های سمعی و بصری است.

دیدگاهتان را بنویسید