- اجتماعی

افزایش مستمری معلولان صحت ندارد

در پی انتشار اخباری در شبکه های اجتماعی مبنی بر افزایش مبلغ مستمری ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، پیگیری ها نشان می دهد این خبر صحت ندارد.

چندی پیش و در دیدار رئیس سازمان بهزیستی و معاون سازمان برنامه و بودجه با جمعی از فعالان حقوق معلولان در تهران، مطالبه افراد دارای معلولیت اجرای کامل ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان بود که رئیس سازمان توضیحاتی را ارائه کرده بود.علی محمد قادری در این دیدار با اشاره به مشکلات بودجه‌ای عنوان کرده بود در حال حاضر بیش از مبلغ ۹۱۸ هزار تومان که هر سه ماه یکبار به حساب مددجویان واریز می‌گردد، امکان افزایش مبلغ مستمری برای بهزیستی وجود ندارد.

وی همچنین در این دیدار عنوان کرده بود نهایتا سازمان می‌تواند بر جمعیت مستمری بگیران ماده ۲۷ بیافزاید که این مسئله در برخی شبکه‌های اجتماعی به اشتباه، افزایش مبلغ مستمری عنوان شده بود.

فعالان حقوق معلولان نشان می‌دهد این خبر (افزایش مستمری) تکذیب شده است و معلولان همچنان مبلغ ۲۷۳ هزار تومان را دریافت می‌نمایند که با احتساب واریز هر سه ماه یکبار، جمعا مبلغ ۹۱۸ هزار تومان به حساب معلولان شدید و خیلی شدید بدون شغل واریز می‌گردد.

گفتنی است، طبق ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، دولت مکلف است حقوق پایه قانون کار هر سال را برای معلولان شدید و خیلی شدید واریز نماید که از ابتدای تصویب قانون تاکنون، چنین اتفاقی میسر نشده است.

صبح ساحل