- تکنولوژی

اکثر کارمندان OpenAI واقعا نمی‌خواستند برای مایکروسافت کار کنند

کارکنان OpenAI می‌گویند تهدید‌ آنان برای پیوستن به مایکروسافت، تنها برای بازگرداندن آلتمن بوده و هیچ تمایلی برای کار کردن در این شرکت نداشتند.
 

اخیراً شاهد اتفاقات زیادی در دنیای فناوری بودیم. شرکت OpenAI به‌طور ناگهانی مدیرعامل خود سم آلتمن را اخراج کرد و چند روز بعد او را به شرکت بازگرداند. پس از اخراج آلتمن، چندین کارمند OpenAI اعتراض و تهدید کردند که اگر هیئت‌مدیره به تصمیم خود پایبند بماند، به مایکروسافت خواهند پیوست؛ اما به‌نظر می‌رسد که اکثر کارمندان OpenAI تمایلی به کار برای مایکروسافت نداشتند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، تهدید کارمندان سابق و فعلی اوپن ای آی برای پیوستن آن‌ها به مایکروسافت تنها اقدامی برای بازگرداندن آلتمن به عنوان مدیرعامل بوده است. یکی از دلایل اصلی نپیوستن به مایکروسافت این است که کارمندان OpenAI از مزایای بسیاری از جمله حقوق بالا، مشارکت سهام و پیشنهادات مناقصه محروم خواهند ماند.

حقوق پایه در OpenAI معمولاً از ۳۰۰ هزار دلار شروع و ۲ میلیون دلار سهام در طول چهار سال را شامل می‌شود. برخی از کارمندان نیز حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. اگرچه مایکروسافت موافقت کرد که همه‌ی کارکنان را با همان میزان حقوق استخدام کند؛ اما در آن زمان این فقط یک توافق شفاهی بود و از لحاظ قانونی الزامی نداشت.

یکی از کارمندان معتقد است که بعید بود مایکروسافت، حقوقی را که کارکنان با پیوستن به غول فناوری از دست داده بودند، پرداخت کند. پیشنهاد مناقصه نیز لغو و سهام بی‌ارزش می‌شد.یکی از کارمندان فعلی OpenAI، مایکروسافت را کندترین شرکت‌ بزرگ فناوری می‌داند و می‌گوید که هیچ‌کس نمی‌خواهد در مایکروسافت کار کند. یکی از کارمندان گفته است که آلتمن بهترین مدیرعامل نیست، اما میلیون‌ها دلار سرمایه و سهام شرکت در خطر بود. کاهش ارزش OpenAI بر کارمندان نیز تأثیر مالی خواهد گذاشت.

وضعیت در مایکروسافت نیز چندان خوب نبود. مایکروسافت در اوایل سال جاری بیش از ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج کرد. همچنین حقوق‌ها را مسدود و پاداش‌ها و سهام را کاهش داد.کارکنان مایکروسافت از کار بیش از ۱۲ ساعت در روز و ترس دائمی از این که نام آنها به‌زودی در لیست اخراج قرار گیرد عصبانی بودند و تعهد مایکروسافت به پرداخت حقوق کارمندان OpenAI عصبانیت و نارضایتی آنان را تشدید کرد.

زومیت