- فرهنگی

بازیابی هویت اسلامی و ایرانی جوانان با مطالعه محقق خواهد شد

رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در پیامی فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران، اعضا و عموم مردم فرهنگ دوست این استان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در پیامی فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران، اعضا و عموم مردم فرهنگ دوست این استان تبریک گفت. متن پیام وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب وزش نسیم معرفتی است که روح را صیقل و جان را اعتلا و جلا می دهد. ما را به افق تجلی آشنایی می دهد و زمزمه ی دلربا و فریبای آموختن را در وجودمان به ودیعه می گذارد.

کتاب خوب دریای معرفتی است که اندیشه های ناب را در وجود و ذهنمان می پروراند و اندام خردورزان و خردمندان را به نور معرفت، خودشناسی و خداشناسی رهنمون می کند. جایی که پرنده ذهن آیات حق را صلا می دهد و آبشار حقانیت و معرفت موسیقی زندگی را در وجودمان می نوازد و با آموختن بهترین احساس ها در وجودمان شکل می گیرد.

باید بکوشیم تا با تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی های عمومی سرانه ی مطالعه را بالا ببریم تا نام لرستان را نگینی بر بام مطالعه و پژوهش ایران کنیم و جوان لرستانی در آینه ذهنش درک درستی از شرایط استان و کشورش داشته باشد و همیشه آماده برای ایثار جانش باشد.

اینجانب معتقدم کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها ‌برای ساختن ذهن است.

در این روزگار که جوان ایرانی و لرستانی نیازمند بازیابی هویت اسلامی و ایرانی اش است، همگان باید بکوشیم تا با کتاب آشتی صورت گیرد و کتاب یار پند دان ما شود.

امیدوارم زیر سایه توجهات رهبر فرزانه و طبق سند تحول بنیادین شرایطی فراهم کنیم تا جوانان ما به حیات طیبه رهنمون شوند، تا معرفت در لاله زار اندیشه هایمان بروید و خورشید نورانیت کتاب چراغ راه تاریکی هایمان شده و جوان لرستانی ممتاز و سرآمد خوبی شود.

هفته کتاب را به تمام پویندگان راه معرفت و کتاب خوانان تبریک می گویم‌ و برایشان سعادت، سلامت و عزت از پروردگار خوبی ها خواستارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید