- فرهنگی, فیلم و سینما

بزرگداشت فلسطین در موزه سینما

اگر بخواهید فیلم‌هایی که درباره فلسطین بوده و دیده‌اید را به یاد بیاورید، بی‌برو برگرد نخستین فیلمی که به ذهنتان می‌رسد و پلان‌هایش جلوی چشمانتان رژه می‌رود، فیلم بازمانده است.

اگر بخواهید فیلم‌هایی که درباره فلسطین بوده و دیده‌اید را به یاد بیاورید، بی‌برو برگرد نخستین فیلمی که به ذهنتان می‌رسد و پلان‌هایش جلوی چشمانتان رژه می‌رود، فیلم بازمانده است. فیلم درخشان سیف‌الله داد که بارها از تلویزیون خودمان پخش شده و مورد تحسین قرار گرفته است.

این روزها غزه، حماس و فلسطین در صدر اخبار قرار دارند و حمله گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم فلسطین هر فرد آزاده‌ای را در جهان آزرده کرده است. سینمای ایران هم در طول سال‌ها با ساخت آثار متفاوت و گوناگون به ماهیت ظالمانه رژیم صهیونیستی و ظلم‌هایی که به مردم فلسطین در طول سال‌ها شده پرداخته است. حالا موزه سینمای ایران برنامه‌ای را برگزار کرده تا دیگر تصورتان از فیلم‌هایی درباره فلسطین، تنها فیلم بازمانده نباشد و آثار سینماگران ایرانی درباره فلسطین به نمایش دربیاید.

این موزه ۷ فیلم با موضوع فلسطین را تا جمعه ۱۲ آبان هر روز راس ساعت ۱۶ به‌نمایش درمی‌آورد. این برنامه از روز گذشته یعنی ۶ آبان آغاز شده و فیلم شکارچی به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی در این روز به نمایش در آمد. امروز، یکشنبه ۷ آبان «۳۳روز» ساخته جمال شورجه، دوشنبه ۸ آبان «هیام» ساخته محمد درمنش، سه‌شنبه ۹ آبان «قناری» ساخته جواد اردکانی، چهارشنبه ۱۰ آبان «سرب» ساخته مسعود کیمیایی، پنجشنبه ۱۱ آبان «بازمانده» زنده‌یاد سیف‌الله داد و جمعه ۱۲ آبان «تولدی دیگر» ساخته عباس رافعی به نمایش در خواهد آمد. از آنجا که حضور علاقه‌مندان برای تماشای این آثار آزاد و رایگان است، می‌توانید هر روز برای تماشای فیلم ساعت ۱۶ به موزه سینما واقع در خیابان ولیعصر، باغ فردوس سر بزنید.

همشهری آنلاین