- طبیعت و گردشگری

بوژان، بهشت فراموش شده نیشابور

 

روستای بوژان از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی نیشابور و ۱۲۰ کیلومتری مشهد قرار گرفته است.

روستای بوژان از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی نیشابور و ۱۲۰ کیلومتری مشهد قرار گرفته است. این روستای کوهپایه‌ای که در ارتفاعات جنوبی رشته کوه بینالود استقرار یافته دارای آب و هوای معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است.
 
روستای بوژان با بافت مسکونی متمرکز در شیب ملایم استقرار و کوچه‌های پیچ در پیچ و نامنظم دارد و معماری سنتی روستا، بسیار زیبا و شبیه روستا‌های پله‌ای است. ارتفاعات بلند، باغ‌های سرسبز، آبشار، حواشی رودخانه و بافت مسکونی پلکانی روستا گسترده شده و در فصول مختلف سال، چشم انداز‌های رویایی و رنگارنگی پدید می‌آورد و دوستداران طبیعت را شگفت زده می‌کند.
 
این روستا در دامنه ارتفاعات جنوب رشته کوه بینالود قرار گرفته و دامنه ارتفاعات سرسبز و مرتفعی از انواع گل‌ها و گیاهان دارویی و صنعتی پوشیده شده و چشم انداز دره سرسبز روستا و رودخانه جاری آن همراه با منظره کشتزار و باغ‌های گسترده، جلوه بسیار زیبا و تماشایی دارند کهطبیعت گردان و گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند.
 
آبشار زیبایی از ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر می‌شود و طبیعت سرسبز اطراف آبشار با گل و درختچه‌های فراوان و زیبایی خاصی یافته است و در مسیر رودخانه بوژان آبشار‌های کوچک و بزرگ دیگری نیز وجود دارند که بر زیبایی آن می‌افزاید.
 
بوژان، بهشت فراموش شده نیشابور/منتشرنشود
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید