- فرهنگی

تاکید بر توسعه روابط فرهنگی و هنری ایران و سوریه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با وزیر فرهنگ سوریه از برپایی هفته فرهنگی ایران در هفته‌های آینده در دمشق خبر داد و گفت: تفاهم نامه فرهنگی ایران و سوریه نیز در آینده نزدیک امضا می‌شود.

 محمد مهدی اسماعیلی در نشست خبری مشترک با لبانه مشوح که در تالار وحدت برگزار شد، افزود: ایران و سوریه بر اساس مشترکات تاریخی عمیق از ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و هنری برخوردار هستند.

اسماعیلی ادامه داد: در دیدار و رایزنی با وزیر فرهنگ سوریه بر آمادگی کامل دو طرف برای تعمیق و گسترش روابط فرهنگی هنری تاکید شد.

وزیر فرهنگ با اشاره به تحولات سوریه در سال‌های اخیر گفت: از سویی جمهوری اسلامی ایران و سوریه سال هاست به عنوان دو کشور دوست و برادر با صهیونیسم جریان‌های تکفیری مقابله می‌کنند و از سوی دیگر ملت سوریه با تکیه بر ریشه‌های عمیق تمدنی خود بخوبی از دشواری‌های سال‌های گذشته گذر کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دوره پیش رو، عزم دو کشور بر گسترش روابط فرهنگی و هنری است و به این منظور تفاهم نامه کامل فرهنگی ایران و سوریه در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید.

اسماعیلی همچنین از برپایی هفته فرهنگی ایران در دمشق در هفته‌های آینده خبر داد.

چشم انداز وسیع ارتباط فرهنگی ایران و سوریه
همچنین وزیر فرهنگ سوریه در این نشست مشترک با اشاره به تاریخ و تمدن غنی دو کشور گفت: در سال‌های گذشته هجوم نیرو‌های تکفیری بار دیگر سوریه و ایران را در کنار هم قرار داد.

لبانه مشوح ادامه داد: نیرو‌های تکفیری به دنبال محو هویت و تاریخ عمیق سوریه بودند، اما شهروندان سوریه حتی یک لحظه از مقاومت مایوس نشدند.

وی با اشاره به چشم انداز وسیع ارتباط فرهنگی دو کشور گفت: آمادگی داریم سطح روابط فرهنگی و هنری سوریه و ایران را در بالاترین سطح ممکن ارتقا دهیم.

در حاشیه این نشست خبری لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه از بخش‌های مختلف تالار وحدت بازدید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید