- هنر, ویژه

تزئین هندوانه شب یلدا/ با این روش‌های ساده، بهترین میز شب یلدا را تزئین کنید

شب یلدا فرصتی است برای دور هم جمع شدن خانواده ها و گذراندن شبی به یاد ماندنی و خاطره انگیز. شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. یلدا به زمان بین غروب آفتاب از آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب درنخستین روز زمستان گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی خوب و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم نوش جان می‌کنند. پس از سرو تنقلات، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی و شعرخانی را به همراه دارند. برای جشن گرفتن، سفره‌ای پهن می‌شود که به آن سفره یلدا یا چله می‌گویند و با انواع خشکبار، انار دان شده یا هندوانه تزئین می‌شود. انار و هندوانه جزو مهم‌ترین ملزومات شب یلدا هستند. همچنین خشکبار مانند برگه هلو و زردآلو و آجیل شب یلدا نیز در ایران طرفدار بسیاری دارد.

اکثر مردم دوست دارند سفره یلدای خود را به بهترین شکل ممکن تزئین کنند تا هم خودشان و خانوادشان از آن لذت ببرند.

تزئین هندوانه ی شب یلد همیشه یکی از پایه‌های ثابت مهمانی‌های شب یلداست. راه‌های زیادی برای سرو این میوه خوشمزه وجود دارد اما شما می‌توانید با کمی خلاقیت در شب یلدا، مهمان‌هایتان را شگفت‌زده کنید.

در این مطلب چند نمونه از تزئین و طراحی هندوانه‌های شب یلدا را با هم مرور می‌کنیم. شما می‌توانید با ایده گرفتن از این طرح‌ها، شیوه‌های جدیدی برای سرو هندوانه شب یلدا خلق کنید.

 

هندوانه خامه‌ای

002

 

سالاد هندوانه، انار و نعنا

96

 

هندوانه و بستنی

001

 

هندوانه با سالاد میوه

005

 

هندوانه لیوانی مناسب مهمانی‌های شلوغ

42

 

 

سرو هندوانه به همراه نوشیدنی

40

 

 

سالاد هندوانه و برش‌های تازه لیمو

99

 

هندوانه‌ رمانتیک

  • با قالب‌های فلزی کیک، هندوانه ها را به صورت قلب برش بزنید و یک شب یلدای رمانتیک بسازید!

47

 

هندوانه شکلاتی

  • با قالب‌های کوچک کیک یا با یک چاقوی تیز، مغز هندوانه را به شکل مربع برش بزنید. مقداری از سطح آن را خالی کرده و با شکلات پر کنید.

003

 

 

دیدگاهتان را بنویسید