- اجتماعی

توقف خارج از خانه پرسپولیس مقابل قعرنشین

تیم پرسپولیس در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران برابر میزبان خود استقلال خوزستان به تساوی رضایت داد.

 
تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز برابر میزبانش استقلال خوزستان به میدان رفت و مقابل این تیم به نتیجه مساوی ۲ -۲ رضایت داد. 
 
پرسپولیس با پذیرش این تساوی در جدول ۲۲ امتیازی شد و به رده پنجم سقوط کرد و استقلال خوزستان هم با ۵ امتیاز در قعر جدول قرار دارد. 
 
پرسپولیس در ۸ بازی اخیرش تنها یک برد به دست آورده است.
 
داور: امیر عرب براقی 
 
کمک‌ها: فرهاد مروجی و محمد علی پورمتقی
 
کارت زرد: حسین ساکی و حسین احمدی از استقلال خوزستان/ حسین کنعانی‌زادگان از پرسپولیس
 
کارت قرمز: علی بداوی (مربی) از استقلال خوزستان در دقیقه ۶۳
 
گل: جواد آقایی‌پور (۶ و ۴۹) برای استقلال خوزستان/ حسین کنعانی‌زادگان (۳۹- پنالتی) و نبیل باهویی (۶۸) برای پرسپولیس
 
ترکیب استقلال خوزستان: فرزین گروسیان، محمد طیبی، عقیل کعبی، محمود مطلق‌زاده، جواد آقایی‌پور، بهروز بارانی (۵+۹۰- ابوالفضل طاهری نژاد)، متین کریم‌زاده، علیرضا کاظمی (۶۷- محمد حسین باصری)، حسین ساکی، حسین احمدی (۷۴- محمد سلطانی‌مهر) و علیرضا خوش‌کفا
 
سرمربی: سید سیروس پورموسوی
 
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مسعود ریگی، سعید صادقی، مهدی ترابی، میلاد سرلک (۴۶- سروش رفیعی)، شهاب زاهدی، امید عالیشاه و محمد عمری (۶۴- نبیل باهویی)
 
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
 
لحظات حساس بازی:
 
دقیقه ۶، آقایی‌پور روی اشتباه مدافعین و دروازه‌بان پرسپولیس موفق شد گل نخست بازی را برای استقلال خوزستان به‌ثمر برساند.
­
دقیقه ۳۱، حسین ساکی مدافع استقلال خوزستان میلاد سرلک را سرنگون کرد که این صحنه از چشم داور دور نماند و عرب‌براقی برای سرخ‌پوشان اعلام پنالتی کرد. به دنبال این صحنه پورموسوی سرمربی خوزستانی‌ها تیم خود را از زمین بیرون کشید.
 
سرانجام محمدحسین کنعانی‌زادگان بعد از کش و قوس‌های فراوان در دقیقه ۴۰ پشت ضربه پنالتی ایستاد و موفق شد گل تساوی را وارد دروازه استقلال خوزستان کند.
 
 
پس از گل مساوی پرسپولیس، هواداران استقلالی حاضر در ورزشگاه غدیر در اعتراض به تصمیم داور، مانع برگزاری بازی شدند و همین موضوع سبب شد تا این دیدار دچار وقفه شود. سرانجام این بازی بعد ۲۱ دقیقه وقفه دوباره از سر گرفته شد. در پایان این بازی در نیمه نخست با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و دو تیم راهی رختکن شدند.
 
با آغاز نیمه دوم در دقیقه ۵۰ بازی با نفوذ شاگردان سیروس پورموسوی از سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس، صاحب موقعیت خوب گلزنی شدند که این‌بار نیز آقایی‌پور گلزنی کرد تا دومین گل خودش و خوزستانی‌ها را وارد دروازه سرخ‌پوشان کند.
 
دقیقه ۶۲، مهدی ترابی توپ را درحالی روی دروازه استقلال خوزستان فرستاد که ضربه سر تماشایی کنعانی‌زادگان با اختلاف اندک از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
 
دقیقه ۶۸، پس از حملات فراوان پرسپولیس سرانجام نبیل باهویی روی ارسال سروش رفیعی از نقطه کرنر موفق شد گل تساوی سرخ‌پوشان را وارد دروازه آبی‌پوشان خوزستانی کند.
 
صداوسیما