- فیلم و سینما

جشنواره فیلم‌ کودک در اصفهان بدون هیچ فیلم انصرافی در حال اجراست

 

روز یکشنبه با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: فیلمسازان متعدد از کشورهای مختلف در اصفهان بر خلاف جو ایران هراسی، نبود امنیت جانی و تحریم که شماری از هنرمندان خارجی آن را به‌وجود آورده بودند، حضور یافتند.

وی با بیان اینکه ۵۵۹ اثر شامل فیلم‌های کوتاه، بلند و پویانمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اضافه کرد: از این تعداد ۲۰۰ فیلم از ایران و ۳۹ اثر از دیگر ملل است.

دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به نقش آموزنده آثار هنری به ویژه فیلم، ادامه داد: فیلمسازان کودک و نوجوان نیز تولید آثار خود را بر همین اصل استوار کرده اند و از آن به عنوان رفتار گفتمان‌ساز برای تربیت این نسل بهره می‌برند.

زین‌العابدین گفت: المپیاد فیلمسازی در خلال جشنواره در حال اجراست لذا از نوجوانان دعوت می‌کنیم در مباحث مختلف مانند موضوع شهر قصه‌پردازی، فیلمنامه نویسی و فیلم‌سازی کنند تا آثار را در جشنواره آینده پذیرش کنیم.

به گفته وی این جشنواره بین‌المللی جزو معتبرترین رویدادهای مشابه به شمار می‌رود که از کل ۳۵ دوره، ۲۳ دوره آن در اصفهان برگزار شده است.

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز در این جلسه اظهارداشت: حضور بالغ بر یک هزار داور و خبرنگار کودک و نوجوان و تهیه سرود تخصصی براساس شعار اصلی جشنواره «بچه‌ها، به سمت قله»، این دوره را نسبت به جشنواره های قبلی متفاوت کرده است.

میثم بکتاشیان اضافه کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ با وجود رعایت آیین‌نامه‌های بین المللی و رعایت کیفیت را به عنوان یک اصل لحاظ کرده ایم، زیرا معتقدیم جشنواره مانند یک ویترین در سطح بین المللی است که آثار هنرمندان را به همگان در جهان معرفی می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت نهادها خیریه‌ها و مراکز مرتبط با کودک در جشنواره و ایجاد ۸۰ غرفه تخصصی با آنها در محل سالن سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان(سالن اجلاس سران)، خاطرنشان کرد: ۲ خودروی بزرگ برای نمایش فیلم با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برخی محلات نمایش فیلم دارند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در این جلسه گفت: دیدگاه ما ایجاد نشاط و شادی در سطح شهر است، در همین راستا بخش های گوناگون مدیریت شهری در این ارتباط همکاری می‌کنند.

کمال حیدری افزود: ۲۸۰ برنامه مرتبط با جشنواره در محلات اصفهان داریم همچنین کارناوال‌های شادی و برنامه‌های تفریحی متعددی تدارک دیده‌ایم.