- فرهنگی

جشنواره ملی اقوام ایران زمین سال آینده هم برگزار می‌شود

فرماندار فارسان گفت: در حالی نخستین جشنواره ملی اقوام ایران زمین در این شهرستان برگزار می‌شود که درصددیم دبیرخانه دائمی این جشنواره را در شهرستان فعال و سال آینده نیز این جشنواره برگزار شود.

سید هادی صالحی در آیین برگزاری همایش زنان زاگرس‌نشین از جمله برنامه‌های جنبی نخستین جشنواره اقوام ایران زمین به میزبانی فارسان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره از ۳۰ تیر در شهرستان  در سه قالب نمایشگاهی، جشن‌ها و همایش‌ها فعالیت خود را آغاز کرد و تا پنج تیرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز پنجمین روز جشنواره است که با عنوان زنان زاگرس‌نشین نامگذاری شده که برای اجرای آن، ۱۰ کمیته فعال شده است.

فرماندار فارسان تصریح کرد: از همه اقوام و قومیت‌ها درخواست می‌شود به این شهرستان کمک کنند تا در سال‌های آینده با توان و اقتدار بیشتری این همایش را برگزار کند.

صالحی با بیان اینکه مبنای برگزاری این جشنواره، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با عشایر بوده است، خاطرنشان کرد: با مبنا قرار دادن این فرمایشات ضمن ترمیم جشنواره به تقویت نقاط قوت بپردازیم و آن را در جشنواره‌های بعدی در دولت مردمی رییسی که دولت متعلق به مردم است، عملیاتی می‌کنیم.

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی اقوام ایران زمین در فارسان فعال می‌شود

فرماندار فارسان ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از مهمترین دستاورد‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی بین اقوام، تشریح نقش اقوام در خصوص زنجیره غذایی و تولید، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه و توجه به داشته‌های فرهنگی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

صالحی خاطرنشان کرد: اقوام ۱۱ استان کشور در این جشنواره حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید