- فرهنگی

جشنواره پایان‌نامه‌های برتر ادبیات فارسی ۲۷ شهریور برگزار می‌شود

رئیس بنیاد استاد شهریار گفت: زمان برگزاری اولین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر زبان و ادبیات فارسی ۲۷ شهریور همزمان با روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی است.

جواد وندنوروز با اشاره به انتشار فراخوان برگزاری جشنواره پایان‌نامه‌های برتر رشته زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد: بنیاد فرهنگی مقبره‌الشعرای استاد شهریار با همکاری دانشگاه تهران و کمیسیون ملی یونسکو در ایران، اولین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر زبان و ادبیات فارسی را برگزار می‌کند.

دبیر اولین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد: جایزه ادبی افتخاری است که توسط نهادهای دولتی یا غیر آن، فرهنگستان‌ها، انجمن‌های ادبی، بنیادها و حتی اشخاص منفرد به آثار ادبی اعطا می‌شود. امروزه در اکثر کشورهای جهان جوایز ادبی متعددی به فرهیختگان عرصه ادبیات اعطا می‌شود ولی متأسفانه در کشور ما به لحاظ حاکم بودن نخبگان رشته‌های مهندسی و پزشکی در رأس نهادهای فرهنگی و سیاست‌گذار کشور اعطای جوایز ادبی در شکل بسیار اندک و خرد آن هم دولتی برگزار می‌شود.

وی در بیان اهداف برگزاری اولین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر زبان و ادبیات فارسی گفت: اعطای جوایز ادبی با هدف تکریم و الگوسازی مفاخر علمی و ادبی و هدایت مستعدان برتر به مسیر نخبگانی است که در مسیر تعالی ادبیات کشور زحمت می‌کشند. برگزاری و اعطای جوایز ادبی در بین علاقه‌مندان به‌ویژه دانشجویان و استادان دانشگاهی علاوه بر ایجاد محیط سالم رقابتی، می‌تواند باعث افزایش انگیزه امید و تقویت روحیه علم‌اندوزی در جامعه شود. امدیواریم برگزاری این جشنواره بزرگ ادبی نیز بتواند محرک جذابی در ترغیب به انجام فعالیت بیشتر و تاثیرگذار در معرفی دستاوردهای پژوهشی در راستای ارتقای سطح پژوهش در عرصه زبان و ادبیات فارسی باشد.

رئیس بنیاد استاد شهریار افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترای زبان و ادبیات فارسی در این رقابت شرکت داده شده و روند ارسال آثار ادامه دارد.

وندنوروز گفت: زمان برگزاری این جشنواره ۲۷ شهریور همزمان با روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی در دانشگاه تهران است و علاقه‌مندان می‌توانند فایل پایان‌نامه خود را به نشانی norooz۱۳۴۷@yahoo.com ارسال کنند و با مراجعه به سایت بنیاد استاد شهریار در جریان اخبار مرتبط با برگزاری جشنواره قرارگیرند.

ایرنا