- هنر

خوشنویسی یک بستر اخلاقی و خوشنویس قابل اعتمادترین فرد در جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، خوش نویسی را تنها یک هنر ندانست و گفت: خوشنویسی یک بستر اخلاقی است و خوشنویس قابل اعتمادترین فرد در جامعه است.

 استان سمنان، فرشید فلاح در مراسم گشایش نمایشگاه خوشنویسی “طلیعه مهر” در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان افزود: خوشنویس فردی خوش قول، خوش اخلاق، متعهد، بیدار و انسانی فرهیخته و فرهنگی است.

وی با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی اظهار داشت: در عرفان اسلامی جایگاه هنر خوشنویسی تا آنجا عمیق است که خلقت را به قلم صنع تشبیه کرده اند، انگار حضرت دوست را به کسی که قلم در دست گرفته و آفرینش را طراحی ونقاشی کرده است تشبیه کرده اند.

فلاح، با تاکید بر ارزش کار معلمی درهنر خوشنویسی تصریح کرد: آموزگاری در خوشنویسی علاوه بر نقش پیامبری که همه آموزگاران دارند از این بابت هم مقدس و محترم است.

وی، با گرامی داشت حضور هنرمندان از شهرستانهای مختلف در این مراسم خطاب به هنرمندان شهرستانهای استان گفت: همه در یک خانواده قرار داریم وارتقای هنر خوشنویسی در سمنان، شاهرود و دیگر نقاط استان سمنان به هم آمیخته است.

فلاح، با تشکر از حضور فرماندار شهرستان سمنان در این مراسم و تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی استان برای توسعه فرهنگ و هنر یادآور شد: در استان سمنان شش شعبه انجمن خوشنویسی داریم که این انجمن ها با مشارکت هنرمندان خوشنویس، در طول سال نمایشگاههای فردی و گروهی متعدد برگزار می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برنامه های امسال در خصوص هنر خوشنویسی در این استان گفت: امسال جشنواره کلک کویر در شاهرود برگزار می شود و استادان انجمن خوشنویسی سمنان نیز وعده داده اند که امسال گردهمایی با حضور استادان مطرح خوشنویسی کشوری در سمنان برگزار شود.

نمایشگاه خوشنویسی “طلیعه مهر” با ارائه قریب 70 تابلوی خوشنویسی در تالار سیمرغ مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برپا شده و تا 23 مهر عصرها از ساعت 17 تا 20 برای بازدید دوستداران این هنر دائر است.

خبرآنلاین