- اجتماعی

درصدد کاهش آسیب‌های اجتماعی به کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست هستیم

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد با جریان سازی‌های مختلف هسته سخت آسیب‌های اجتماعی کودکان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست رفع شود.

علی قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست بررسی حقوقی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست به مناسبت دهمین سال تاسیس این قانون با حضور مدیران بهزیستی، دادگستری و دادستانی اظهار کرد: قوه قضاییه در سطوح مختلف کشور با ما همدلی و هم زبانی داشته است. در چند روز گذشته یک آیین شوق زندگی برگزار شد که همدلی دستگاه قضا را با چشمان خودمان دیدیم. 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، او در ادامه بیان کرد: امیدواریم ضمن ارتباط با سازمان های مردم نهاد بتوانیم با جریان سازی های مختلف هسته سخت آسیب های اجتماعی کودکان و خانواده ها را رفع  کنیم.

قادری درباره چالش های مختلف سازمان بهزیستی این گونه بیان کرد که یکی از چالش های مهم و اساسی جامعه ارث فرزندخواندگی و محرمیت است و همچنین موضوع صدور شناسنامه وجود دارد.

او تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شرایط زیست را بدون دغدغه برای کودکان فراهم کنیم. در حقیقت کودکان و نوجوانان سرمایه های وجودی جامعه هستند و در اسلام از جایگاه متعالی برخوردارند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: اسلام تمام زوایای زندگی کودکان را در نظر گرفته است؛ از بازی و تفریحاتشان تا مسائل فرهنگی، علمی،اجتماعی، حقوقی.

او گفت: در راستای این مبانی قوانین و اسناد بالا دستی وجود دارند که خوب است درب هایی را بتوانند بازگشایی کنند؛ که در خواست ما در این جلسه هم است. اهمیت حقوق کودک و اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران همین بس است که در جهان و در تراز نظام اسلامی در اسناد بالادستی رگه ها و اندیشه های عمیقی مشاهده می‌کنیم.

قادری با توجه به چشم انداز سال ۱۴۰۷ این گونه ادامه داد: آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که یک فرزند و یک کودک در تراز چشم انداز  ۱۴۰۷ حضور پیدا خواهد کرد که باید نکاتی را برای  نسل آینده در  برنامه هفتم در  نظر بگیریم.

او در پایان گفت: محورهای مشخصی وجود دارد اعم از بهداشت جسمی و رشد و تحول روانی کودک، مهارت های فردی که باید به خوبی توجه شود. همه  ما دیدیم که فرزندان مراحل تحصیلی را البته با دغدغه های مختلف طی می‌کنند. به همین دلیل سازمان بهزیستی و متولی های آن باید همراه خانواده باشند و  به روز، مدام خانواده ها را  تحت حمایت خود  قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان