- فرهنگی, فیلم و سینما

راه‌یابی ۵۵ فیلم به مرحله نهایی جشنواره ملی فیلم کوتاه زریبار

 

مدیر امور هنری جشنواره فیلم زریبار گفت: از مجموع متنوع قابل توجه آثار ارسالی فیلمسازان سراسر ایران در بخش مستند و داستانی ۵۰ فیلم داخلی و ۵ فیلم از اقلیم کردستان عراق برای نمایش عمومی و داوری انتخاب شده‌اند.

نوراله فتاحی، مدیر امور هنری جشنواره فیلم زریبار در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: جشنواره فیلم کوتاه زریبار از امروز یکشنبه ۱۸ تیر تا ۲۱ تیرماه از ساعت ۲۱ الی ۲۴ شب در شهر مریوان برگزار می‌شود.

وی افزود: از مجموع متنوع قابل توجه آثار ارسالی فیلمسازان سراسر ایران در بخش مستند و داستانی تعداد ۵۰ فیلم داخلی و ۵ فیلم از اقلیم کردستان عراق برای نمایش عمومی و داوری انتخاب شده‌اند.

مدیر امور هنری جشنواره فیلم زریبار با اشاره به اینکه از این تعداد فیلم ۲۷ اثر در بخش فیلم مستند و ۲۳ اثر در بخش داستانی منتخب شده است، بیان کرد: فیلم‌های انتخاب شده طی مدت زمان جشنواره در شب‌های زیبای مریوان داخل محوطه آمفی‌تئاتر روباز پارک شانو به نمایش در خواهند آمد.

وی افزود: ملاک انتخاب فیلم‌های بخش رقابتی و داوری نهایی، کیفیت و غنای هنری آثار، جهان شمول بودن آثار از لحاظ محتوا و اندیشه، نگاه صادقانه همراه با دغدغه‌های انسانی و به دور از زاویه شخصی به روایت‌ها و در نهایت رعایت استانداردهای قابل قبول در همه اصول ساخت یک اثر هنری با ساختاری قدرتمند تمام آن چیزی است که به آن توجه خاصی شده است.

فتاحی در پایان تأکید کرد: اعتبار و جایگاه هر جشنواره‌ای رعایت عدالت در انتخاب و داوری منصفانه آثار و کشف استعدادهای نوظهور است، که در این دوره از جشنواره با تمرکز و دقت بالایی در حال اجرا و انجام است.

ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید