- اجتماعی

رایگان بودن بیمه سلامت برای ۵ دهک اول جامعه

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از رایگان بودن بیمه سلامت برای ۵ دهک اول جامعه و ارائه تخفیف‌های مناسب برای سایر دهک‌ها خبر داد.

 دکتر محمدرضا رضایی بیمه را یکی از شاخص‌های عملکردی مطلوب دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه دهک یک تا ۵ به صورت رایگان بیمه سلامت می‌شوند، سایر دهک‌ها از تخفیف‌های مناسبی بهره‌مند خواهند شد.وی تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در خوزستان را حدود ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز اعلام کرد و افزود: ۷۰۰ پزشک، ۶۵۰ داروخانه، ۱۰۰ درمانگاه، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد، ۵۳ بیمارستان و مراکز درمانی مختلف دیگر در استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

دکتر رضایی به انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی در زمینه حوزه خدمات توانبخشی و اوتیسم اشاره کرد و ادامه داد: بر این اساس ۵۲ هزار نفر در زمینه خدمات توانبخشی نشان‌دار شده‌اند و ۵۹ کد خدمتی در سامانه بیمه سلامت استان تعریف شده که بیمه‌شدگان حوزه توانبخشی می‌توانند این خدمات را با مراجعه به مراکز طرف قرارداد دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در خصوص تعهد بیمه سلامت نسبت به زیر پوشش قراردادن خدمات روانشناسی می‌گوید: براساس اعلام وزیر بهداشت و رئیس بیمه سلامت کشور، روان‌درمانی و مشاوره زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است که در چند روز آینده در سامانه بیمه سلامت استان به زودی تعریف می‌شود.

وی با انتقاد از نبود رغبت از سوی برخی ارایه دهندگان خدمات همچون بینایی‌سنجی برای قرارداد بستن با بیمه سلامت، گفت: علت دقیق این موضوع به صورت واضح مشخص نیست با این حال پرداخت‌های بیمه سلامت به روز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر رضایی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را یکی از کار‌های شاخص بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: این صندوق از آبان ماه پارسال تاسیس و برای هر بیمار یک بسته خدمتی تعریف شد که حدود یکهزار میلیارد ریال نیز در استان خوزستان برای این صندوق جذب شد.

صداوسیما