- ورزش, ویژه

آیا “VAR” از پیروزی انتقام گرفت؟

تیم فوتبال پیروزی ایران در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 15:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی رفت و با شکست 2 بر یک برابر حریف خود نتوانست قهرمان شود. هر دو گل اولسان پس از بازبینی صحنه توسط داور و به‌وسیله کمک‌داور ویدئویی (VAR) و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. در صحنه گل دوم مهدی شیری اشتباهی عجیب مرتکب شد و توپ را با دست در محوطه جریمه زد تا پیروزی در فینال لیگ قهرمانان آسیا درگیر سندروم دست بی‌قرار و VAR شود.

در این دیدار مهدی عبدی در دقیقه 45 پیروزی را پیش انداخت اما در ادامه جونیور نگرائو در دقیقه 4+45 و 55 دو گل اولسان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا تیم کره‌ای به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسد.

بسیاری معتقدند که در بازی های دور گروهی و حذفی و همچنین در لیگ داخلی کشور، اشتباهات داوری کاملا به سود تیم پیروزی بوده است و این بازی را انتقام عدالت از تیم پیروزی می دانند. در حالی که طرفداران تیم پیروزی بر خلاف این عقیده دارند و قهرمانی های متعدد خود را پاک می دانند.

در هر صورت مهم اینست که حسرت هواداران این تیم برای قهرمانی در آسیا همچنان ادامه دارد و این تیم شایسته از رسیدن به این عنوان محروم است تا با دو بار حضور در فینال در بین تیم های ایرانی سومین تیم پر افتخار در آسیا باشد. در این لیست تیم استقلال با چهار بار حضور و دو قهرمانی در صدر و پاس با یک قهرمانی در رده دوم هستند.

ترکیب پیروزی: حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، مهدی شیری (آرمان رمضانی از دقیقه 65)، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، امید عالیشاه (علی شجاعی از دقیقه 90) و مهدی عبدی.

ترکیب اولسان: جو سوهوک، دیوی بولتویس، پارک جوهو (هونگ چول از دقیقه 73)، کیم این‌سونگ، سین جین‌هو (جونگ سئونگ هیون از دقیقه 82)، جونیور نگرائو (یانسن از دقیقه 82)، یون بیت‌گارام، وون دوجائه، کیم تائه‌هوان، کیم کی‌هی (سئول وونگ یو از دقیقه 90) و لی چونگ‌یونگ (لی کیون هو از دقیقه 73).

دیدگاهتان را بنویسید