- فرهنگی, فیلم و سینما

ساخت فیلم خیابان ملک ادای دین به مردم اصفهان است

 

کارگردان فیلم خیابان ملک گفت: فیلم خیابان ملک ادای دینی به مردم شریف اصفهان است که به واقع در همه زمینه‌ها توانمند هستند و من همیشه دوست داشتم یک کار اصفهانی بسازم. 

احسان سلطانیان کارگردان فیلم خیابان ملک در حاشیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: ساخت فیلم در حوزه کودک و نوجوان یکی از دغدغه‌های همیشگی من بوده است اما همیشه ترس این را داشتم که با این شکل فیلم مواجه شوم به این دلیل که کار با کودک، خیلی سخت است.

وی افزود: حوصله کودک نهایتا یک تا دو ساعت است و پس از آن باید با ترفندهای خاصی او را قانع کنی که نزدیک به ۱۲ ساعت فیلمبرداری هست و تا پایان او را با خود همراه کنی و دوربین برای او عادی باشد و احساس راحتی بکند و این خیلی سخت است.

کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم سینمایی خیابان ملک تصریح کرد: کار با کودک نیازمند شناخت روانشناسی، زبان و ادبیات کودک است و این خیلی کار من را سخت می‌کرد به این دلیل که باید دیالوگ‌هایی می‌نوشتم که از زبان دو کودک ۸ و ۹ ساله در مواجهه با اتفاقاتی که قرار بود در طی داستان با آن‌ها روبرو شوند، خوانده شود.

سلطانیان درخصوص ایده فیلم خیابان ملک ادامه داد: خیابان ملک همیشه برای من نوستالژی پیرمردهای خوب و باصفای اصفهانی بوده است و یک روز وقتی به چهارراه ملک رسیدم، لحظه‌ای در ذهنم آمد که پیرمردی تنها در این خیابان باشد و اتفاقاتی برای او رخ دهد و ایده داستان به همین سادگی در ذهن من شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه از کودکی در دنیای تصویر و نقش رشد کرده است، گفت: من ازطریق پدرم از کودکی به سینما علاقه‌مند شدم و از وقتی چشم باز کردم، پدرم کار نقاشی و خطاطی انجام می‌دادند و من با دنیای تصویر، نقش و رنگ مواجه می‌شدم. به دلیل اینکه محله ما سینما نداشت، آخر هفته‌ها پدرم ما را برای تماشای فیلم در سینما به خیابان چهارباغ می‌بردند و این همیشه برای نوستالژی بوده است.

کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم سینمایی خیابان ملک اضافه کرد: فیلم خیابان ملک ادای دینی به مردم شریف اصفهان است که به واقع در همه زمینه‌ها توانمند هستند و من همیشه دوست داشتم یک کار اصفهانی بسازم.

سلطانیان در ارتباط با جذابیت‌های این فیلم برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد: این فیلم پر از تعلیق است یعنی صحنه‌های بسیاری دارد که کودک دوست دارد بداند پس از آن چه اتفاقی رخ می‌دهد. همچنین علاوه‌بر وجود خنده و نگرانی مثبت در فیلم، شیوه‌های تربیتی هم بصورت غیرمستقیم در آن وجود دارد.

وی با تقدیر از عوامل فیلم و اداره توسعه فرهنگ شهروندی اصفهان ابراز کرد: استقبال خوبی از فیلم صورت گرفته و این خبر خوبی برای عوامل فیلم و مردم اصفهان است.

ایران سین