- فرهنگی

سخنگوی نمایشگاه کتاب: فروش نخستین روز نمایشگاه به ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه رسید

 

قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه تعداد فروش نخستین روز در بخش مجازی ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه بود، گفت: ۲۶۲ هزار عنوان یکتا در بخش مجازی وجود دارد. تعداد سفارش‌های ثبت شده در بخش مجازی ۳۹ هزار ۱۰۰ و تعداد فروش ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه بود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نخستین نشست خبری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیستم اردیبهشت در سالن بخش اجرایی برگزار شد. در این نشست علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب و محمد الهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب حضور داشتند.

رمضانی درباره روند تکمیل بخش‌های مختلف سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توضیح داد: به گزارش مجموعه‌های ارزیابی از ساعات اولیه نخستین روز اقدامات و خدمات به مردم انجام شد و بعد سرعت گرفت. روز گذشته نمایشگاه را به آمادگی ۹۵ درصد رساندیم و ۵ درصد آمادگی که باقی مانده بود، در ساعات بعدی انجام شد.

یک حکم برای یکی از ناشران متخلف به دلیل عرضه کتاب غیرمجاز صادر شدقائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال مردمی در دومین روز نمایشگاه کتاب، گفت: از روز دوم جمعیت فوق‌العاده‌ای وارد نمایشگاه شدند. تعداد بازدیدکنندگان در روز اول و پنج‌شنبه اول (روز دوم) قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اعلام اینکه روز گذشته (۱۹ اردیبهشت) هیات رسیدگی به تخلفات برگزار شد، ادامه داد: در نتیجه یک حکم برای یکی از ناشران متخلف به دلیل عرضه کتاب غیرمجاز صادر شد.

تعداد ۹۵۰۰ تماس با مرکز پاسخگویی

رمضانی با اشاره به اینکه در دومین روز نمایشگاه کتاب از صبح تا پایان روز ۳۳ نشست در سراهای کودک و نوجوان، کوشک کتاب و دیگر بخش‌ها برگزار شد، درباره مرکز پاسخگویی توضیح داد: نزدیک ۱۰۰ نفر به شکل مستمر به ناشران و مردم پاسخگویی می‌کنند. در مرکز تماس و پاسخگویی نمایشگاه که از ۱۳ اردیبهشت کار خود را شروع کرد درباره کتاب‌ها فروش و بن اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به ۱۰۰ دستگاه ایستاده لمسی برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان، گفت: این‌ها به غیر از غرفه‌های اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند. تعداد ۹۵۰۰ تماس که بیش از ۷هزار تماس ورودی و باقی تماس‌های همکاران با ناشران و مخاطبان بوده است، در نخستین روز اتفاق افتاد. همچنین خط کشی‌های روی زمین که یکی از ایده‌های نمایشگاه دوست‌داشتنی من بود از مسیر ایستگاه مترو مصلی، مترو بهشتی و خیابان قنبرزاده انجام شده است.

به گفته او ۲۶۲ هزار عنوان یکتا در بخش مجازی وجود دارد. تعداد سفارش‌های ثبت شده در بخش مجازی ۳۹ هزار و ۱۰۰ و تعداد فروش ۵۸ هزار و ۳۰۰ نسخه بود. مجموع کل درخواست‌های بخش مجازی بیش از ۴۵ میلیون درخواست بوده است و بیشترین درخواست در ثانیه ۱۲۰۰ کلیک است، به همین دلیل تلاش برای تامین زیرساخت‌ها انجام می‌شود.

ایرنا