- غذا و دسر

طرز تهیه سوپ زرشک با دستور پخت سنتی و متفاوت

در این مطلب به طرز تهیه سوپ زرشک ترش با مواد اولیه بسیار ساده و مغذی خواهیم پرداخت.

 با دانستن طرز تهیه سوپ زرشک می توانید به آسانی یک سوپ گرم ترش مزه در خانه تهیه کنید و با طعم بی نظیری که دارد خانواده تان را شگفت زده کنید.

مواد اولیه طرز تهیه سوپ زرشک

مواد لازم مقدار
هویج ۲ عدد
زرشک ۳ قاشق غذاخوری
جعفری تازه ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه، فلفل سیاه به مقدار لازم
ورمیشل ۱ پیمانه
کره ۲۰ گرم
پیاز ۱ عدد
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۲ عدد
استاک مرغ ۱ عدد

طرز تهیه سوپ زرشک

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نحوه پخت سوپ زرشک خواهیم پرداخت.

مرحله اول

ابتدا هویج و سیب زمینی را با دقت پوست بگیرید و سپس هر دو را با رنده ریز رنده کنید تا آماده بپزند. پیاز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید تا در حین پخت حداکثر طعم و عطر آن را استفاده کنید.

مرحله دوم

 

در یک قابلمه مناسب، کره را روی شعله متوسط اضافه کنید. پس از ذوب شدن کره، پیاز خرد شده را اضافه کنید و به آرامی تفت دهید تا پیاز نرم، سبک و شفاف شود. تفت دادن پیاز در کره باعث می‌شود که طعم آن به خوبی در سوپ پخش شود.

مرحله سوم

طرز تهیه سوپ زرشک

پس از اینکه پیاز به خوبی تفت داده شد، هویج و سیب زمینی رنده شده را به همراه رب گوجه فرنگی به آن ها اضافه کنید. تمام مواد را به خوبی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. این کار به ترکیب طعم‌ها و ایجاد یک پایه غلیظ و خوش رنگ برای سوپ کمک می‌کند.

مرحله چهارم

در این مرحله، کمی نمک، فلفل سیاه و قرمز را برای افزودن طعم به مواد اضافه کنید. سپس، استاک مرغ را در کمی آب حل کنید و به قابلمه اضافه نمایید. اجازه دهید مواد به جوش بیایند و سپس حرارت را کم کنید تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و طعم‌ها به خوبی در هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

وقتی سوپ شروع به جا افتادن کرد و سبزیجات به خوبی پخته شدند، ورمیشل و زرشک شسته شده را اضافه کنید. این دو ماده باعث می‌شوند سوپ شما مغذی‌تر شود. همچنین، اضافه کردن آبلیمو در این مرحله، طعم ترش و دلپذیری به سوپ می‌بخشد.

مرحله ششم

در نهایت، جعفری تازه ساطوری شده را به میزان دلخواه به سوپ اضافه کنید. جعفری نه تنها رنگ و طراوت خاصی به سوپ می‌بخشد بلکه باعث می‌شود طعم آن تکمیل و تعادل یابد. این مرحله را زمانی انجام دهید که سوپ نزدیک به آماده شدن باشد تا جعفری طعم و عطر خود را به خوبی حفظ کند.

مرحله هفتم

پس از اینکه سوپ به غلظت مطلوب رسید، جا افتاد و تمام مواد به خوبی با هم ترکیب شدند، شعله را خاموش کنید. سوپ را در ظرف مورد نظر بکشید و به صورت گرم سرو کنید. این سوپ زرشک خوش طعم و مغذی، همراه با نان تازه یا به تنهایی، می‌تواند یک وعده غذایی کامل و رضایت‌بخش باشد.

پارت نیوز