- اجتماعی

محرومیت های روستاهای دلی رچ مارگون از زبان کودکان و مردم

در سفر سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد همراه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی به شهرستان مارگون مردم و اهالی روستاهای دلی رچ خواستار رفع مشکلات و تنگناها و محرومیت های تاریخی این مناطق شدند؛ کلثوم ۹ ساله هم البته وعده ها را ثبت و مستند می کرد.

مردم روستاهای دلی رچ مارگون می گفتند که سالهاست از بی آبی ، نبود جاده مناسب و حتی فضاهای آموزشی و کمترین امکانات زیرساختی رنج می بریم.

آنها می گفتند البته بارها مسئولان و استاندارانی از دولت های گذشته آمده اند قول رفع مشکلات و کمبودهای این روستا را دادند نه تنها حل نشد بلکه چالش های دیگری هم اضافه شده است.

دلی رچ یکی از قطب های تولید با کیفیت ترین گردو در استان و حتی کشور محسوب می شود و کشاورزان و باغداران این منطقه خواستار همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای ارایه تسهیلات و کمک هیا بلاعوض و خرید و راه اندازی سیستم های آبیاری تحت فشار و پمپاژ آب از رودخانه پایین دست روستا بودند.

مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع گردیده است و ۱۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.

ایرنا